Marathonträning 36

Idag har jag sprungit mitt långpass ensam. Bästa löparkompisen E är fortfarande förkyld o eländig. Och jag hade ingen lust att springa med de andra snabbfotade vännerna idag. Kändes definitivt som en utmaning att springa långt själv. Det har jag inte gjort på evigheter. Jag ställde in målet på minst 1,5 h. Sprang utåt Bråna, mot Lövhult (gick i megabacken förbi ridhuset) sprang ett varv på 5km slingan jämte skidspåret, cykelvägen tillbaka mot MIO (gick även i denna megabacke), förbi Sörängens Folkhögskola, grusvägen mot gamla Move & Walk och tillsist ett halvt varv runt Ingsbergssjön. Det blev totalt 15,5 km och tog 1h och 37 minuter. 6.15 per km trots att jag säkert promenerat nästan 10 minuter! Hade ju kunnat springa med mina snabbfotade vänner! Kände mig som en Duracell-kanin! Benen bara gick och gick eller sprang och sprang kanske ska jag säga. Och detta trots att det hela rundan igenom snöade stora blöta snöflingor! Detta var en härligt positiv löpupplevelse att ta med till nästa runda! Nu ska jag dricka vin, äta M & Ms och se på Melodifestivalen!

Kommentarer
Postat av: kotten christel

Så långt har jag aldrig kommit att det löper på...hmm, undras varför ;O)

2009-03-09 @ 20:20:45
URL: http://kottenliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0