Marathontankar

Igår var mannen och jag ute och sprang. Kände mig som en riktig viking (eller galning kanske).....det var 5 minus, snöfall och blåst. Mycket blåst!!! Snön piskade i ansiktet...det som inte dödar en härdar en....eller?

Hur som helst överlevde detta träningspass också som varade i dryga 40 minuter och avslutades med lite intervaller.....tror knappt det är mig själv jag skriver om.....löpning i snö o blåst o intervaller.....märkligt!
När vi kom hem tog vi fram kartboken och tittade på bansträckningen i Stockholm Marathon.... Start på stadion, över gärdet, Strandvägen, Kungsträdgården, slottet, slussen, Södra Mälarstrand, Västerbron (svälj), Stadshuset, Järnvägsstation, Odengatan, Karlavägen, Stadion.......och så ett varv till!!!! Fast då får man ser mer av Djurgården och mindre av Gärdet.....hoppas man är istånd att se saker då!
Kan nästan känna lite övermäktigt, men å andra sidan så är det ju bara januari nu=) Och långpasset är bara 1h långt - ska upp i 3h så småningom. Så det kommer att gå som en dans=)

Här ser ni bansträckningen! Visst är det inspirerande!
image41

Kommentarer
Postat av: Tierra

Ja... jag är då inte alls ett dugg avundsjuk... ;-)

Jag föredrar nog att följa det där loppet från trottoaren... och att dokumentera det hela med kameran... Kolla här så får du en liten försmak av vad som kanske väntar: http://filmjolk.blogspot.com/2007/06/42-195-meter.html

Självklart önskar jag dig lycka till !

Varma hälsningar, Tierra

2008-01-04 @ 13:11:44
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: Socrate

Kan bara instämma i broder Tierras kommentar. Dock skulle jag OERHÖRT GÄRNA vilja göra ett försök om bara hälsan blev lite bättre. Gillar att lubba i skogen och stortrivs de korta perioder när jag kan det.
//Socrate

2008-01-04 @ 17:02:18
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Borthy

Jag önskar dig också lycka till och jag vill gärna komma in och hejja på dej!

2008-01-04 @ 21:50:15
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0