Löpning och gympa

Idag har det tränats så svetten fullkomligt sprutat!

Körde 6 km på löparband.......36 minuter......alltså....löparband är ju förvisso lättsprunget men det är ju så där skoj att stirra in i en gråvit cementvägg i 36 minuter.
Det finns en spalje på väggen så man kan ju roa sig med att räkna rutor i spaljen. Men när man räknat till 40 (tror jag det var - får kolla igen nästa gång) ett par gånger så är inte det heller kul.
Och jag kan inte tittat åt sidorna, på mina medtränare, får då blir jag vimsig i kolan och faller av det där bandet.....fast man är liksom förankrad med en död mans grepp - kanske heter död fots grepp på ett löparband...?? Hursomhelst så är det en liten mojäng man sätter fast på sig och faller man av så dras nödstoppet ut.
Man kan ju roa sig med att titta på displayen..... men tiden går ju något så makalöst långsamt när man glor på den.....och metermätaren i det där gamla löpbandet är kaputt....jag kom 1,7 km på 36 minuter i 10km/h fart.... när så den kan man inte titta på heller.
I bland försöker jag roa mig med att räkna till 60 för att se hur nära minuten jag kommer....lite spännande....men inte askul. Alltså borde man skåda innåt..........men på något sätt så är det mycket enklare när man springer utomhus...
Bra musik brukar ju funka. Men på de 36 minuterna jag stod på bandet så var det på radion (mixmegapol) 3 låtar! Övrigt var prat, reklam och nyheter.....MEN hur somhelst så var det gôtt efteråt=) Ibland undrar jag om jag har löparskalle över huvudtaget?????
Efter löpning blev det hederlig gympa i en timme och SEN, sen var jag trött, nöjd och hungrig! Tur man hade en banan i väskan annars vet i 17 om jag klarat mig hem=)

Kommentarer
Postat av: Socrate

Nja alltså - jag är mer inne på annan typ av motion.
Kolla in min blogg - www.socrate.blogg.se - så kan du där skåda en motionstyp som ger mycket.Den är dock lite lurig då den gör omgivningen så himla exalterad och upprymd.
...men impad av din ork, det är jag!
//Socrate

2008-01-09 @ 02:34:36
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: F

Jösses vad duktig du är! Vilken superkondis du måste ha. Tävlar du i löpning, eller har du bara järnvilja i största allmänhet?

2008-01-09 @ 17:24:48
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Borthy

Du är helt otroligt duktig!

2008-01-12 @ 10:57:29
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0