Gekås o Gröna Lund

Ett gammalt inlägg från förra helgen som jag inte lyckats få publicerat förrän nu......hoppas det lyckas!

Förra fredagen tog vi ett snabbt beslut. Vi måste till Gekås! Så efter att skolavslutningarna var avklarade så drog vi mot Ullared. Första stoppet blev hos Sko-Boo och där gjorde jag fynd. Blev bara ett par skor denna gång, besinnade mig=)



Det blev ett par Ecco jag spanat på länge men har tyckt att 850:- varit för dyrt. Nu fyndade jag dem för 525:- och sparade massor av pengar. Mannen tycker att begreppet spara inte fungerar när man handlar.....solklart tycker jag=).


Sen bar det av in på Gekås och vagnen fylldes med en massa saker vi VERKLIGEN behövde. Barnen fyndade varsin peruk.




As coola eller hur? Sonen köpte även en hatt som i princip inte har lämnat huvudet sedan i fredags.


I söndags var vi på Gröna Lund. Dottern hade vunnit fyra åkpass som bara gällde i söndags så det vara bara att packa bilen och fara. Först regnade det lite, sen regnade det lite mer och sen regnade det ännu mer, sen ösregnade det och till sist så vräkte det ner. Men vi var förberedda! Rustade till tänderna för busväder.




Det var i stort sett inga köer. Inga av barnen tjatade om glass eller läsk. Vi åkte och åkte och åkte! Jag åkte Insane, den nya attraktionen, två gånger och skrek hela tiden. Så häftigt! Sen "lurade" sonen upp mig i TILT. Man satt på värsta minsta sitsen, stor som en cykelsadel, med ett 5-punkts bälte. Man åkte rätt upp längs pelaren och när man var längst upp så lutades man 45 grader framåt och hängde i 5-punktsbältet. SEN åkte man rätt ner - TJOFF. Den åkte jag bara en gång. Mannen avstod.....tror det kallas för fegis....eller?

Nu ska vi förbereda oss för midsommar firande och tyvärr lutar det åt kläder likt ovanstående.......


Kommentarer
Postat av: Borthy

Vad trevligt att få se lite bilder! Jag är avis på dig för Ullaredresan! Håller helt med, du sparade pengar! Trevlig midsommar!

2009-06-19 @ 19:47:53
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0