våffelmix....

....fanns inte med som livsmedel på viktklubb.se ! Kan det vara så att man kanske inte alls bör äta våfflor om man försöker minska lite på kilona? Vad tråkigt i så fall! Jag tillhör den skaran som gärna tjänar ihop till en våffla eller en semla genom frenetiskt motionerande.....eller så får det "gå back" ibland=) Som väl är kan man ju lägga till egna livsmedel och då fick jag fram att en liten våffla innehöll 127 kcal i "naket" tillstånd. Och vem äter en våffla utan något på? Jag brydde mig inte om att räkna ut hur många kalorier en "färdigklädd" våffla innehåller=) Det blir nog bra ändå.......ordnar sig med skridskor bara det blir is....eller hur!?
Och vem äter 1 st våffla?
På mina våfflor var det hallonsylt och grädde och smör och socker! Jag inte allt på en då utan hallon och grädde på några och smör och socker på några. Mums mums!

Och om någon av mina kära bloggvänner undrar varför jag aldrig hälsar på nu förtiden är det för att våran dator här hemma är synnerligen elak och kastar ut en från internet titt som tätt.......mer tätt faktiskt! Nyinköp närmar sig.....

Kommentarer
Postat av: Fia

Våffla med hjortronsylt/jordgubbssylt och grädde hör ju ihop med friluftsliv, så det måste väl vara nyttigt?

2009-01-09 @ 16:50:04
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: amonym

Tack Fia för att du redde ut detta för mig! Att jag inte tänkt på det! Klart det hör ihop med friluftsliv och måste vara nyttigt! Liksom varma bananer med choklad i!

2009-01-10 @ 19:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0