Mycket nu...

Frågan är om jag tagit mig vatten över huvudet.....hmmm.....

Idag har jag varit på högskolan. Har skrivit in mig på en fördjupningskurs i vetenskapligmetod, 7,5 p på halvfart. Den består av en teoridel och av statistik. Detta är egentligen inget jag behöver för att klara jobbet. Men eftersom min arbetsterapeutexamen räknas som uråldrig, gick ut i början av 90-talet, så känns det som om en komplettering vore på plats.
Vetenskapliga metodkursen ska leta fram till ett 10p projektarbete som helst ska göras i höst. 10p uppsats tenderar att SVÄLLA och bli hur mycket jobb som helst.

Detta i sig är väl inte så jätteblodigt......kanske. Men det är otroligt mycket aktiviteter pågång på jobbet också. Ska i väg på utbildning i Karlstad 3 dagar x 4 tillfällen under året. Det är en coach-utbildning som jag verkligen ser fram mot.

Och så ska jag springa Stockholm Marathon......

Att man aldrig lär sig;-) Man får inse att man är som man är, när man inte blev som skulle.

Om min man läser detta så bespara mig klyftiga kommentarer, tack! (hehe)

Hur som helst så var det kul att komma in på Högskolan (även om jag kände mig som en dinosaurie......hehe) och kursen kan nog bli intressant. Känner också att jag har uppslag för projektarbete. Finns hur mycket som helst att skriva om. Och min tjänst handlar mycket om utvecklingsarbete så kan jag göra mycket på arbetstid.
Som ni märker försöker jag motivera för mig själv att detta är en JÄTTEBRA idé.

En sak i taget så ordnar det sig nog med det också.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Hej

Låter ambitiöst...lycka till och kom ihåg att ligga på soffan ibland. Samt att ta hand om din man och serva med te, mackor mm. Hahaha...

2009-01-21 @ 07:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0