back to school

Så har då skolan börjat. Minstingen har börjat första klass och kom jublande glad hem och ropade:

"Jag har en läxa, jag sätter mig direkt mamma!"

Ljuv musik för en öm moders öron!

Minsta sonen började 3an med en ny lärare och träslöjd - han verkar nöjd och glad. Och the big boys började åttan (otroligt märkligt att JAG har SÅ stora barn.....). En bytte skola och har nu börjat i en musikklass. Det blir nog bra tror jag. Den är på samma skola som den andra "big boy" går på och min erfarenhet är att det är en bra skola med många engagerade lärare.

Hur som helst så är det allt lite skönt när det blir rutiner på vardagen igen.

I morgon ska jag springa Blodomloppet! Ska bli kul!!!! Har legat lite lågt med löpandet sista två veckorna. Har haft lite ont i en hälsena.....

Kommentarer
Postat av: Socrate

Vår lilla nya ettakladdare väntade så hon höll på att spricka några dagar innan dagen "S" som i skolstart. Samma dags morgon for hon upp vid 06.20 och frågade "börjar inte skolan snart?".

Första läxan hon sett fram emot så hiskeligt länge var lite jobbig när hon skulle göra den, så hon var tvungen att pausa lite mitt i...



Vilken skön upplevelse med de små nybörjarna!



...och så nypolerade äpplen till fröken...

2009-08-21 @ 23:45:46
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Fia

Hoppas att alla barnen får ett riktigt bra skolår!

2009-08-22 @ 07:35:21
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Socrate

Härligt, härligt med de där "små" lyckokänslorna hos "de små"...tror dock inte att man känner mindre lycka bara för att man inte är så stor i ålder eller kroppsstorlek. Tror nog faktsikt att barn är kapabla att känna större lycka än vi gamla stofiler, som har så många spärrar som motar lyckoruset när det bubblar upp nån gång. Det är då en himmelsk lycka och glädje att betrakta barnen i deras framsteg och upplevelser i livet. Skolstarten är en sån. Vi har ju varsinn liten prinsessa i exakt samma ålder så det blir liksom lite extra kul att jämföra. OJSAN - vilken mastig kommentar men vaddå? Jag är ju sån...kan'te skriva kort. Om du besöker min blogg så får du läsa om vår prinsessas skolstart. KRAM! vännen Soc

2009-08-28 @ 19:46:21
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0