Yoga!

Så nu har man varit på sin första yoga-klass. Detta kommer göra susen för mina korta muskler! Dessutom var det en stund med nästan total närvaro. Bara några få gånger så svingade sig tankarna i väg. Efteråt kändes det så gott i kroppen och knoppen. Idag har jag lite lätt träningsvärk i mina armar men i övrigt känns det helt ok!

Läste i Socrates blogg här om dagen om ett fenomen han inte förstod.....att man kan lägga svindlande belopp på en bil.... Jag hamnade i biltema katologen häromdagen. Nu handlar ju inte detta om svindlande belopp men som fenomen tycker jag det är intressant med alla dessa stylingprodukter du kan köpa till din bil. Jag fastnade och studerade dessa.....


                                  

Detta är ändrör, rör man kan sätta längst bak på avgasröret för att styla bilen......har liksom aldrig slagit mig in att man skulle byta det! Fast efter att ha sett ett och annat avsnitt av  "pimp my ride" så förstår jag att bara ha en "vanlig" bil som man förflyttar sig med är lite halvtråkigt. När man kan fylla den med lcd-skärmar och till och med grill och rörpost...... Det är mycket man inte fattar!!!!

Fast det finns nog många som höjer på ögonbrynen åt att man lägger pengar på löpardojjor och funktionströjor=)

Mångfald och olikheter berikar!

Kommentarer
Postat av: Tierra

Och en del "konstiga människor"... lägger nästan alla sina surt förvärvade pengar på gamla kameror... ;-)



Men, man måste ju få ha några laster här i livet...



Sköt om dig och ha en trevlig & skön helg !



//Tierra

2008-09-26 @ 13:55:07
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: Socrate

Instämmer totalt med din syn på saken Amonym. Sista meningen säger allt, DOCK, att lite försynt betrakta och förvånas lite över våra olika svagheter och styrkor är lite kul. "Tvätta hela bilen men glömma fälgarna?" sa ofta en chef jag hade för länge sen och det speglade vad som var viktigast för honom...borde berätta om nån av mina egenheter, men det skulle ta 23 timmar, så det får vänta...

vännen Socrate

2008-09-29 @ 08:39:24
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Jennie

Låter skönt med yoga! Bara total närvaro verkar avstressande.Det ska ju vara bra för löpningen också har jag hört men känner mig alldeles för ovig för att våga testa.

2008-09-30 @ 17:49:57
Postat av: Socrate

Jag som gillar just såna betraktelser du gjort här ovan måste plussa en extra gång för den va ju bara lysande.

Själv går jag och petar på tavlor som hänger snett och dukar som inte ligger rakt. En liten hobby som jag har...vem sa att någon enda människa är normal?

2008-10-01 @ 10:29:27
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0