På jakt efter struktur

Nu är det mycket alltså.....fram för allt på jobbet. Och jag har noll, för att inte säga, minus-struktur!!!!



Problemet (ett av dem) är att jag just nu använder på tok för många block och skriver upp en massa viktiga kom ihåg saker i allihopa och då uppstår noll-koll. Längst till vänster i bild finns en mapphållare.....där ska allt samlas bakom flikar i en snygg STRUKTUR - och sen, sen ska jag ha järn-koll. Dags att genomföra 5s på skrivbordet:

1. Sortera bort - slänga
2. Strukturera (mappen - ordning på blocken)
3. Städa....hmm varför det....
4. Standardisera - rutiner för punkt 1, 2 o 3
5. Skapa vana/självdisciplin

och så min egen nr 6
6. Skoj - ha skoj!!!

Lätt som en plätt! Återkommer med resultatrapportering om inte idag så i månn eller en annan dag=)

Kommentarer
Postat av: Socrate

Vadå struxtur??? Tycker din struktur på skrivbordet är helt ok. Är helt övertygad om att du fixar jobbet klockrent ändå...trots denna ofantliga oreda på sxrivboardet.

Och sen att du skriver på småländska ( "i månn" ) för då fattar man ju och känner sig hemma.

...förexsten - hur gick det i Stadsloppet? Frugan kom trea av "di gåendes" .

vännen Socrate

2008-09-01 @ 12:14:46
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Borthy

Ser att du laddar upp med en Berocca...

2008-09-09 @ 01:14:02
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0