min snälla man

Igår överraskade min man mig.

Men först lite bakgrund.....bak-grund hihi Det handlar verkligen om bak-grund....
Det är så här att när hösten slår till så går min kropp in i ett konstant iskallt tillstånd och då framför allt den delen jag sitter på ......bak-grunden=) Tillbringar ofta tiden med att trava runt med yllefilten runt mig och min man tycker väl det är så där roligt. Jag brukar förklara mig med att kroppen stänger av värmeproduktionen i fettet och koncentrerar sig på de vitala organen..... förbränningen i denna kropp är nada, noll o intet på hösten o vintern.....

fryser bild från clipart online

Mannen grymtar lite när jag kryper ner under täcket och är som en stor isbit, men värmer mig så snällt.
Men igår sa han plötsligt.
"Klä på dig skor och tröja och kom med mig."
 
Klockan var närmare 21......"men barnen då?" undrar jag
"Lugnt" svarade mannen "det tar bara några minuter och jag lämnar dig och går hem direkt". Sen skramlade han med femmor......?????? Lämna mig? Var då?

Vi promenerade ett par hus ner för gatan och sen ledden han in mig på.........drop-in solarium!!!! Jisses jag har nog inte solat på 15 år minst! Tror inte det är så hälsosamt för en med fräknar och rosa hud=)

Sen stoppade han i pengar och så fick jag sola i 10 minuter och blev faktiskt varm! Himla gott var det! Tyvärr sitter effekten inte i idag......och tror inte min hudtyp uppskattar för täta solningar. Men kan absolut tänka mig detta som någon liten engångs insats då och då när kylan är för hemsk. Men nu, nu sitter jag är med filten om baken igen=)

Kommentarer
Postat av: christel

Du måste köpa en varmvattenflaska. Superbra när man fryser...jag lovar

2008-09-07 @ 17:20:35
URL: http://kottenliv.blogspot.com
Postat av: Fia

Vad sägs om mammelucker av ylle? Det måste ju värma skönt.

2008-09-07 @ 20:32:00
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Socrate

Här ser du en som är gift med en kronisk fotfrysare.

Jag brukar fråga "hur vore det med ett par sockar eller strumpor på fötterna då?" men får oftast svaret "det har inte med saken att göra?" ... och där står jag som ett totalfån med munnen vidöppen.

Måste vara en sån där Venus-Mars-grej för min och hustruns uppfattningar är helt olika...

Hon ÄLSKAR emellertid att sola! ...

och jag älskar henne! säger vännen Socrate

2008-09-08 @ 13:40:23
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Borthy

Trist med din teremostat men så länge du har ett varmt hjärta!

Vilken tokig grej din man gjorde, hur kom han på den iden? Ni kanske inte skall fixa dotterns rum nästa på tur utan bygga en bastu?

Förresten...fattar han inte att det är ett trix du kör med att låtsas frysa för att få ligga lite nära?

2008-09-09 @ 01:23:03
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Socrate

En idé: Du och fru Socrate och alla andra som fryser om fötter, rumpor och andra kroppsdelar kanske skulle starta en klubb - kunde heta "VI FRÖSNA" eller nåt sånt...

Ni kan ju utbyta tips på bra värmeanordningar och annat... OJ VAD JAG ÄR LISTIG! Ett "oj-vad-jag-fryser-nätverk" alltså.



Härligt att se dig tillbaka på bloggen

- har saknat dej. Vännen Socrate

2008-09-22 @ 09:30:00
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0