shoppingutmaning

Hittade en shoppingutmaning på Borthys sida som jag kände mig hågad att anta=)

1. Hur mycket slösar du ungefär i månaden på kläder, smink och skor?
För det mesta inte nått men så blixtrar jag till. Ibland blixtrar jag massor=) Men oftast lite småblixtrar=) Men det blir inga 1000 lappar i månaden precis.

2. Dyraste plagget/skorna du köpt?
Oj, *tänka, tänka* köper sällan dyra saker. Känns aldrig som jag riktigt kan rättfärdiga det för mig själv.....eftersom det i regel är 5 stycken till hemma som också vill ha och behöver grejor. Men nått måste jag väl köpt.....köpte en gång för aslängesedan en Axén o co kjol, svart. Måste vara snudd på 10 årsen. Den kostade 700:- på 70 % rea minns jag. Men jisses vad jag använt den. Den finns fortfarande kvar i garderoben och funkar! Annars är det nog löpardojjor....de tenderar ju att kosta lite... och så slalompjäxor.

3. Bästa fynd i år?
Skor i Ullared!

4. Ett köp som fortfarande finns i garderoben med prislappen kvar?
Inget

5. Hur många par skor har du hittills köpt under 2008?
Oj köpte ju typ 4 par i Ullared och så löpardojjorna och ett par slalompjäxor...
Ett par sandaler.
Ett par ballerinaskor - svarta
8 par ....det var ju inte så farligt=) Men året är ju inte slut än!

6. Om jag gav dig 1000 kronor, vad skulle du köpa för dem?
Skulle nog lägga dem på skidjacka.

7. Hur mycket pengar är du villig att spendera på en vinterjacka?
Ogärna över 1000:- - se svar 2.

8. Brukar du dölja dina påsar när du kommer hem efter en shoppingrunda, för att slippa höra klagomål över ditt sätt att spendera pengar?
Nä, han skulle aldrig klaga. Vi handlar båda med ansvar och skulle ju liksom inte bränna iväg de sista slantarna på kläder eller något onödigt om det kärvar.

9. Spara eller slösa?
Usch ja, det lutar nog mer åt slösa en spara, men jag är inte bara slösa.......men absolut inte spara.....

10. Dina fem senaste köp?
Slalompjäxor.....fast jag har inte riktigt bestämt mig en. Ska gå i dem lite här hemma och testa. Men det var ett par Nordica som faktiskt var BILLIGA! 1000:- provade lite dyrare men de satt sämre.....men som sagt var är inte 100 på dem än.
En långärmad (brun) och en kortärmad hederlig topp (blå) - detta är mitt basplagg ihop med jeans. Ibland känner man sig så tråkig att hälften vore nog=)
En svart långärmad polotröja
En kjol - en riktigt hit! Kort och med knäppning fram. Ser nästan ut som man har byxor framifrån. Lite mörk bild men så här ser den ut:



Anta gärna utmaningen! Skulle vara kul att höra till exempel Socrate och Tierras shoppingvanor=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0