mycke' nu....

Alltså jag brukar inte tillhöra dem som ideligen säger att jag är så stressad och det är så mycket nu......brukar alltid finna vägar att hantera det på och förklaringar.....men just nu måste jag få säga att

DE' E' MYCKE' NU!

Det är helt galet på jobbet!!! Känns som man jobbar på toppspinn. Just nu har jag ingen tydlig bild för mig hur det ska ros i land måste jag säga.......men förmodar att det, som alltid, kommer att lösa sig. En dag och en sak i taget (en dag i taget har man ju inget val på men en sak i taget är svårt.........).

Dessutom var jag tvungen att gå hem tidigare idag då en av de stora gossarna drabbats av jättehalsont .....igen med feber och huvudvärk. Hans halsmandlar var stora som golfbollar och det fanns inte mycket utrymme att svälja på. Så vi fick en tid på vårdcentralen och halsen var full i bakterier, vilket resulterade i att resten av familjen också måste kolla sina halsar.....vi har ju liksom kört lite om varandra med halsont nu ett tag. Fast inte varit jättesjuka.....bara lite. Att gå hem tidigare var ju inte vad jag behövde........var min första reaktion......men med lite eftertanke kanske det var just det! Behöver ett avbrott och tid att fundera, reflektera och omorientera lite på. Ibland hjälper det ju inte att jobba hårdare och mer! Man måste fundera på om det finns något annat sätt än det man stångar pannan blodig på just nu...... Har dessutom unnat mig en kvällspromenad och en supermegasnabbis i solariet (typ 7 minuter) och det var skönt. Nu känner jag mig rustad att möte morgondagen. Och har sorterat ut en strategi och prioriterat lite - även denna gång så ser jag ljuset i tunneln....

hmmm har en kollega som ständigt när någon säger att de ser ljuset i tunneln snabbt inflikar

- Det är tåget!!!!

Nä det kommer att ordna sig det vet jag! Dessutom är det ju otroligt världsliga saker som egentligen inte betyder ett dyft......har kompisar som har en son som är riktigt sjuk......de har det tufft. I det perspektivet känns mina bekymmer som luft..........Ska tänka och sända positiva tankar till dem!

Saker att glädjas och vara nöjd över:

- har gått över 10 000 steg idag!
- röjt diskbänken!
- lyssnat när yngsta sonen läst högt!
- frisk och kry!
- en härlig familj!
- utmanande och spännande jobb!

Kommentarer
Postat av: Borthy

Det är verkligen sant...hur tänker man i bland? Att oviktiga saker är tokviktiga?

Bra att du fick en liten paus för omorientering.

Nu kommer du klara morgondagen så mycket bättre!

När planet från egypten lyfte gjorde jag en liten reflektionsstund och summerade i huvudet. Jag kom fram till att jag är så lyckligt lottad och kände tacksamhet över mitt liv. Skönt när sådana insikter bara klarnar i huvudet kortare ögonblik. Kram

2008-11-07 @ 04:41:24
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0