Rengöringskrämer.....

Detta är ett område jag är ypperligt slarvig med!

Har en föredetta kollega som säljer ett exklusivt (=dyrt) märke som heter Mary Kay. Jag har haft några visningar hemma hos mig och skäms alltid lika mycket. Hon frågar:

- Vad använder du för rengöringslotion....
- Eh, svarar jag, tvål o vatten - ibland nått från apoteket.

Då ler hon alltid lite och säger att det är väl bra men.......och så berättar hon om vad min hud går miste om och hur jag sliter på den känsliga huden runt ögonen.

Sen kommer nästa fråga:

- Vad använder du för återfuktare?
(Vaddå återfuktare tänker jag - har hört om avfuktare som man kan ha i källaren.......)
- Eh säger jag, menar du hudkräm?
Hon nickar
- Just nu använder jag IKEAs (och jag vet att det är fel svar, men faktum är att den funkar ju jättebra och luktar gott och kostar nära nog inget)

Sen får jag testa all sköns medel och det känns som en riktig lyxbehandling. Och så slutar det med att jag köper ett litet superduperdyrt kit men rengöring och återfukt och all sköns måste-saker. Och jag använder dem och de funkar jätte bra, inget snack om den saken! Och så tar de slut och jag "faller" tillbaka till mina gamla mönster. Förmodligen har jag jätte tacksam och tålig hud för jag kan inte påstå att jag märker någon skillnad...... Eller kan det vara så att vi blir lite lurade att tro att vi måste ha dyra exklusiva krämer för att "överleva".......

Hur gör ni mina kära cyberspace vänner?

Kommentarer
Postat av: Socrate

Ja, hördu min vän Amonym, jag använder välan tvål osså vatten till det mesta av de där olika stegen eller faserna i den dagliga hygienen (tvättar mig varje dag!). Brukar ta 4'ans sandpapper nån gång i veckan och då&då en rasp om jag blivit extra smutsig eller oljig.
Som återfuktning är det så gott som standard för mej att ha lite vatten utspätt med 1 dl H2O och till fest och högtid blir det vattenkranen i köket för den är ju så hög att man får in hela huvet under den.

SÅ ÄR DET O BILLIGT BLIR DET !



Den sarkastiske vännen Socrate

2008-05-15 @ 11:04:52
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Fia

Jag beter mig också så att hudvårdsintresserade vänner och bekanta sliter sitt hår. Jag använder tvål och vatten och billiga krämer, typ Nivea.

2008-05-15 @ 21:47:25
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Borthy

Jag är precis som du, tvål och vatten sen lite billig-salva för att inte bli så stram i skinnet! Inget extra extra där inte...men, vad spelar det för roll när man ändå vid 38 får visa leg på systemet :-D! Jag lägger pengarna på jeans i stället!

2008-05-16 @ 15:25:56
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0