Du vet att du har PMS....

.......när du:

1. Ställer dig på vågen och väger plötsligt 200 kg till - kan tyckas märkligt men sant!
2. Vill äta nått var 30 minut (förklarar kanske ovanstående....) och med nått menar jag inte mat enligt kostcirkel och tallriksmodell eller GI. Nått i detta fall är choklad, nötter och chips. Och faktiskt så hjälper det! Plötsligt ser man ljuset i tunneln...... i cirka 25 minuter sen är det dags igen.....
3. Känner dig som en retad kobra - fräser på allt i omgivningen. I princip räcker det att omgivningen närmar sig. Man utstrålar "leave me alone!"
4. Det enda man vill göra är att ligga plant på sängen och på sin höjd spela memory i mobilen.....

Och detta trots att jag började dagen med frukost på sängen som var morsdagspresent från yngsta sonen. Han hade gjort ett jättefint kort med hjärtan och allt. Och på baksidan stod det:

"Grattis på mors dag! Du får en frukos på sengen av mej" Under var det en ruta där jag skulle bocka i när jag fått frukosten. Det gällde bara för en gång var han noga att påpeka. Gullpluppen!

Nåja ska väl avslöja att ovanstående PMS dimma har lättat och troligen mycket tack vare kvällens löprundan. Idag sprang vi korta intervaller på löparbanan, 300m åtta gånger. Kändes skönt att blåsa ur både kropp och knopp! Nu är det bara två träningspass kvar..... 4 km på tisdag och 6 km på onsdagsmorgon. Sen jädrans!!!!!!!
Med andra ord så har hesheten, slem och snor gett upp och man är tillbaka på banan! Tjoho Tjoho!

Kommentarer
Postat av: Borthy

Men du...nu har vi nog umgåtts för nära en tid för nu har vi blivit synkade i menscykeln också!
Jag är så otroligt PMS-sorglig just nu fast jag vill inte gärna erkänna det.
Fet, ångestfylld, rastlös, orolig, missanpassad, olycklig :-D
Listan kan göras lång. Jag vet just nu att det är PMS och ändå går det inte så bra att förklara symtomen...
Jag får nog också gå ut och springa....
Mina gossar var inte lika väluppfostrade som dina i morse tyvärr, de har nog glömt det var mors dag!
Vad skönt att du är frisk igen! Kram

2008-05-26 @ 01:26:48
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: christel

Visst är det nu på lördag som det smäller?

2008-05-26 @ 19:56:42
Postat av: Fia

För att inte tala om hur lättstött man kan vara. Och gråta för ingenting!

2008-05-27 @ 17:52:58
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Borthy

Är du startnervös nu? Hejjar på dig! Kram

2008-05-27 @ 21:25:45
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Tierra

Hej vännen !

Tittar in och vill passa på att önska dig LYCKA TILL inför lördagens stordåd. Jag hoppas att du tar dig runt hela banan och att du kommer ihåg att dricka mycket... ser ut att kunna bli en varm dag...

Om allting klaffar så är det nog inte helt omöjligt att jag står där, med min kamera... någonstans på banan och följer alla tappra löpares kamp ;-)

Sköt om dig... och som sagt, LYCKA TILL !

Varma hälsningar, Tierra

2008-05-28 @ 09:27:47
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: Socrate

ja, nog kunde man kommentera men ... "I have no idea what you are talking about" annat än att frugan ibland förklarar sitt läge för mej...
...men jag har ju den dagliga - f'låt - 2ggr/veckoliga rakningen av hakan o lena kinden. Visst är det en ganska likartad fördelning på eländena, mellan könen?
MEN SOCRATE DÅ!!! Sluta genast att va spydig och kaxig!
-Visst ska jag det - för byta ville jag inte !!!


TRE DAGAR KVAR... HA DE BÄST / Socrate

2008-05-28 @ 09:32:05
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0