dilemma.....

Har nu röjt i skåp o lådor i kök och slängt en massa. Men sen så blir det en liten hög med saker som jag inte använt.......på hur länges som helst...... om ens någon gång! Högen består av två skålar som jag fått av min mamma. De är ...... bruna..... med lite stänk av orange och härstammar från 80-talet någonstans. Jag vet att om jag slänger dem så kommer de inte gå många dagar förrän mamma frågar:

"Du de där skålarna du fick av mig i oktober -91 (för hon minns när!!!! Jag lovar!), vad har du gjort av dem?"

Frågan är då hur kul jag kommer tycka att det är om jag säger att jag lämnat dem till loppis eller slängt dem???

Ska ta mig en ordentlig titt i kväll igen och se om jag möjligen kan tycka att de är lite coola..... fast har jag inte tyckt det på alla dessa år så är jag tveksam på att sådan känslor kommer att uppstå.....
Kanske kan jag ställa dem i en låda i källaren...... då kan jag ju åtminstone svara att jag har dem någonstans.....

I-lands problem .......  I know!


Kommentarer
Postat av: Fia

Eller lämna tillbaka dem med lite fin frukt eller godis i, och säg att de passar så bra i hennes kök! Kanske med en duk ton-i-ton?

2008-03-05 @ 18:20:42
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Christel

Men..oj vad jag känner igen mig. Ett stort dåligt samvete om jag slänger något jag fått...men jag gör det ändå

2008-03-05 @ 19:59:35
URL: http://kottenliv.blogg.se
Postat av: Socrate

Har gjort den där missen med nån gammal glasskål oxå några gången men vågar knappt längre.
"Det där gamla skräpet - det kastar vi bort!"
"Men den var ju en bröllopspresent från faster Bertil, så det går inte om hon kommer hit"...och vi har snart varit gifta i 22 år...
Hör här min tes:
MAN BARA MÅSTE KASTA BORT IBLAND! Annars får man till slut flytta ut själv för att få plats.

HA'T BÄST
// vännen Socrate

PS. Har varit på dunderbautahälsoprofil hos
Anders Davidsson idag. Gick fins och domen blev mildare än jag förväntat.

2008-03-06 @ 13:28:39
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Mr M

Hmm, hur vore det om du gjorde iordning en kasse med "fådda-grejer-som-givaren-kan-få-tillbaka"?
På så sätt blir du av med dem och slipper frågor...bra va!? /MrM

2008-03-07 @ 10:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0