Sorgligt sorgligt.....

Så blev det då en sorlig avslutning på skolavslutningsfredagen...... två flickor tar en bil, båda är onyktra, hon som kör utan körkort......och allt slutar, efter en vansinnesfärd, i ett träd. Flickan som är passagerare dör........den andra tösen skadas.....så sorgligt.......så sorgligt! Tragiskt och onödigt! Tack o lov att de inte körde på någon under färden....
Hur överlever man att man kört ihjäl sin kompis? Hur överlever flickornas föräldrar!? Platsen är full av blommor och ljus...... Man blir så ledsen!

Hade allvar-samtal med mina 13-åringar. Om de inte lärt sig något annat av mig så "kör ALDRIG onykter" och "åk ALDRIG, ALDRIG med någon du misstänker druckit sprit". "Jag hämtar er eller betalar taxi var ni än är!!!!" Än sålänge är detta en helt främmande sak för dem.......men tiden går fort!

Tänker på flickan som lever, hon som körde........måtte hon få insikt om vilken gåva hon fått som lever. Att hon använder gåvan på allra bästa sätt - ägnar livet åt att göra gott mot sig själv och andra.

Livet är skört........var rädd om det!



Kommentarer
Postat av: Borthy

Vad hemskt. Har det hänt på din hemort och var det någon ni känner? Så otroligt sorgligt.

2008-06-17 @ 06:24:56
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Socrate

Instämmer helt! Eftersom det hände ganska nära vår stad så har det varit ett återkommande samtalsämne här också. Man blir beklämd över att det ska behöva paja ihop så med unga människor. Tänker på dina båda 13-åringar...varför ska det helt plötsligt förändras så plötsligt och snabbt när de kommer en bit in i tonåren - de "vet bäst själva i allt" - enligt sig själva i alla fall...



Idag var det nån på jobbet som sa att "hur gör man hemma om man bjuder på alkohol och nån tänker sätta sig i bilen och köra efteråt?". Kan man ta deras bilnycklar eller?

Ja, mitt svar på den frågan vet du ju redan - Skippa helt att bjuda på alkohol... enkelt recept för messerschmitten och nykteristen Socrate men inte lika enkelt för andra...och INTE dömer jag nån annan med att uttrycka mig så!!!



HA EN FIN FORTSÄTTNING PÅ VECKAN !



vännen Socrate

2008-06-17 @ 13:29:30
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0