Back home

Men oj vad skönt det var att sova i sin egen säng! Vi kom hem klockan halv två i natt.

Vi tillbringade större delen av gårdagen på Grönan. Det var runt 30 grader och hyfsat med folk. Det var inte katastroflånga köer men det var tillräckligt att stå 15 minuter i vrålsol och vänta. Favorritåket för min del var nog vilda musen. Åkte ingen utav "vuxen-åken" denna gången.....börjar nog bli gammal....hihi! Känner faktiskt inte riktigt samma sug efter berg- o dalbanor som jag gjort förr. Tror jag överdoserade lite förra sommaren i Finland. Vi var i Tammerfors och det var i princip inga köer alls vilket gjorde att man kunde springa från ett åk till nästa utan väntetid. Tror att min knopp behöver några minuters väntetid emellanåt för att åter hitta balansen. Kände plötsligt att jag blev supersnurrig och intog grönfärg. Vi bestämde oss för att lugna ner oss med att gå och titta på exotiska fiskar i stora akvarium, men inte ens det klarade jag. Blev yr av att se fiskarna simma runt. Efter det har liksom jag kommit av mig lite.....
Barnen var i allafall överlyckliga och supernöjda! Minsta tjejen mäkta stolt att hon vågade åka Kvasten. Och sonen var väldigt nöjd över lottvinst. Vi vann till slut en stor kexchoklad. Förmodligen världens dyraste choklad......hmm. Men sonen var nöjd


Och vi vuxna var också supernöjda. Vi var alla väldigt trötta.....att köra 35 mil stod inte överst på önskelistan. Men när vi väl kom igång så faller man in i motorvägstransen och milen tickar på. Jag körde ner till Herrbeta (som är roligt att säga när man är från småland....Häääääbeta.....hihi) Jag försöker ha som sport att undvika att titta på avståndsskyltarna, det är så trist att veta att det är 28 mil kvar......bättre att inte veta och bara köra och småfundera lite på livet i allmänhet och synnerhet. Barnen somnade långt innan Södertälje och mannen strax därefter. Ska dock ärligt erkänna att det var skönt att byta till passagerarsätet sen.

Nu har vi ägnat förmiddagen åt postgenomgång och ikappläsning av lokalblaskan. Det är roligt när man kommer på sig själv att kika på vädret och tv-tablåerna i en 10 dagar gammal tidning..... Mannen har just gett sig i kast med vår något vildvuxna gräsmatta...... nån som vill köpa hö?

Kommentarer
Postat av: christel

Hi, va roligt med tivoli..eller grönan.

Är själv också mer och mer utanför åken än i dom. Men åldern..åhnej det erkänner jag aldrig

2008-07-29 @ 18:12:23
URL: http://kottenliv.blogspot.com
Postat av: Fia

Jag kan tänka mig att det blev svettigt att gå på Grönan i 30 graders värme. Det är ju som en liten gryta där det blir helt vindstilla. Men det är väl ingen match för maratonlöpare?

2008-07-30 @ 08:23:25
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Socrate

Tur att ni var nära hemfärden efter chokladvinsten. Att vinna så mycket choklad i början av en resa kan bara resultera i chokofrossa för att slippa smält choklad. Vi har haft ett par såna upplevelser i vår familj oxå och kul är det ju utan tvekan. Hö behöver jag inget för sommaren har varit " i hösnuvans tecken" för mej. Nu ok dock pga vännen kortison. Ha de gott och vill du kolla bilder du känner igen - kolla Tierra för nån dag sen.

// vännen Socrate

2008-07-30 @ 16:07:02
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0