2 semesterdagar

Nu har jag haft två semesterdagar - och haft det sååååå gott!

I tisdags hade jag en riktigt go bara vara dag! Småplockade lite hemma och bara myste! Läste Camilla Läckbergs Isprinsessan och det var en postiv överraskning. Har på någotvis inbillat mig att jag inte skulle gilla hennes böcker.  Är ingen stor fan av deckare. Men i tisdags var jag så oehört lässugen och så hittade jag den i bokhyllan - tror den följt med någon tidning jag köpt. En annan anledning att den fått vänta har varit att texten i den är mega, mega, pytteliten. Slukade den under dagen och halva natten=) Så nu vill jag ju givetvis läsa de andra hon skrivit också! Har dessutom Flyga drake på gång..... stackars min familj...... =)

Igår bar det av till Ullared och Gekås. Vi startade lugnt och gav oss inte av hemifrån förrän framåt lunch. Vi körde till Orsjön (2-3 mil innan Ullared) och tog en lunchpaus. Vi hade med oss stormkök och fixade korv med bröd och lite tillbehör. Barnen badade och det var hur gott som helst.



Vi var på plats i Ullared klockan 15:00 och då bar det av in på skoaffären! Jag har i regel så svårt att köpa skor. Tycker alla andra har snygga skor men hittar aldrig något själv. Nu hittade jag i allafall ett par - bra-att-ha-skor-till-jobbet-typ. Lovade mig själv att jag ska gå tillbaka till skoaffären........



Sen bar det av in på Gekås=))) Och det var hur glest med folk som helst! Har nog aldrig parkerat så nära varuhuset! Köpte en massa smått o gott=) Det finns så mycket kul som man inte visste att man behövde innan man åkte dit.....hihi! Nu höll vi oss dock rätt sansade denna dag, åtminstone om jag jämför med tidigare turer till Gekås. De små fick köpa varsin leksak och det blev Star Wars lego och en Barbie med vingar och detta generarade två helt saliga barn! De stora killarna handlade för egna pengar och köpte lite filmer, radiostyrd bil, lukta gott och något att hänga på väggen - en cool tavla som man kan tända lyset i. Hur nöjda som helst. Mannen köpte biltvättargrejor och andra nyttoprylar och jag......ja vad köpte jag........=))) En del nyttosaker, en hel del halvonödiga-men-ändå-kul-att-ha-saker och så en och annan helt onödig-men-väldigt-kul-att-ha-saker! Klockan 18:30 hade vi betalat och var klara. Skoaffären var fortfarande öppen.......
Och nu slog jag till! Jag behövde tydligen värma upp med lite allmän shopping först! På en kvart hittade jag följande skor!















Dessa hade en yttepytteliten repa på sig så de kostade under 100-lappen, sånt gillar jag - dessutom var det ju väldigt olikt mig att köpa så här "häftiga" skor. Jag som är gympasko-expert=) Hmm nu känner jag att jag måste hitta något tillfälle när jag ska ha dessa skor.....det får nog lite after-work på fredag....i-lands problem att behöva fundera över när man ska ha skorna....

Så nu när jag ändå var varm i kläderna så slog jag till och köpte ytterligare ett par! Dessa var liksom lite en blandning av mina vanligtvis praktiska sko-inköp och och ändå lite kul.



Fyra par skor varav två par med klack! Min stackars man har nog inte hämtat sig än=)

Foto: amonym via mobil

Kommentarer
Postat av: Tierra

Hej !



Då jag nu troligen tillbringar de sista dagarna här på jobbet innan det är dags att vara lite ledig... så tänkte jag titta in och önska dig en riktigt varm, skön och avkopplande sommar.



Livets vägar ÄR outgrundliga och mycket sker som påverkar hur ens framtid ser ut... och man kan bara hoppas att livet än dag kan visa sig från en ljusare sida... och att lugnet inom en äntligen kan få komma...



Sköt om dig och ha det bra !



Varma hälsningar, Tierra

2008-07-03 @ 09:56:49
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: Socrate

Hej kompis och tack för senast! I skrivande stund är fru Socrate på hemväg från Ullared - efter besök nr 2 på 14 dagar! Får se om även denne man behöver tid att hämta sig...

Vet du nåt läckert? Vid sjön som du kallar "Orsjön" men som faktiskt heter Örsjön, har jag badat många, många gånger, och före mej min pappa och hans bror och föräldrar redan på -40-talet. Pappa kommer nämligen från Broaryd, som ligger ca 1 mil från den sjön och hade den som sin badsjö i ungdomen. Härlig bild med barnen på stenarna. Även jag har några sådana på mina barn. Vi har även dragit upp ett smärre antal abborrar och mört där. Pappas föräldrahem ligger nog förresten bara ca en halvmil från Örsjön, dvs. lagom cykelavstånd för en badtur, efter höbärgning mm.

NU VET DU VAR JAG TILLBRINGAT MYCKET AV MIN BARNDOM.

Ha en fin fortsättning på sommaren!

vännen Socrate

2008-07-03 @ 22:32:45
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Socrate

Glömde ju instämma i "den absoluta sanningen" :

GeGå's i Ullared är den bästa platsen på jorden tt upptäcka allt man inte visste innan att man behövde!

VICKET STÄLLE !!!

2008-07-04 @ 16:43:40
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0