Lugnt i lägret=)

Har tillfälligt fått låna min snälla grannes plattång......haha! Visst är jag rolig=) Allvarligt talat så är jag inte så hysterisk med plattången ...... men det är lite kul att hetsa lite om det. Dessutom snabbar det upp processen på morgonen en hel del.

Gårdagen gick ihop sig, trots hektiskt schema. Kände mig dock inte speciellt delaktig i hemmets och familjens skötsel......och det överlevde jag det också.......var till och med riktigt skönt.....om man får säga så=)

Idag finns det inget inplanerat efter jobbet. Ska försöka hinna med en liten runda till stan med minsta sonen. Vi ska ju snart inreda hans nya rum! Lite nya saker måste vi nog pimpa det med. Har sett jättemysig lådor med dödskallar på i en affär - billiga var de också om jag minns rätt. Fast det kanske inte passar med dödskallar och spiderman.....? Men å andra sidan hur synkroniserat måste en 7-årings rum vara? Huvudsaken är väl att han trivs och har saker som han tycker om..... ytterligare ett i-landsproblem att brottas med.

Kommentarer
Postat av: Socrate

Det där med att "synka " en 7-årings rum tror jag -utan att ha så himla stora belägg för det - är både
ett i-lands- och quinnoproblem. Jag kan intyga att de flesta 7-åringar genomlider NIX problems eller trauma om inte allt är synkat i deras rum...
...däremot deras mammor och vissa av deras pappor (det lät ju kul - hur många pappor har respektive barn nu för tiden i i-länderna?)
Angående plattången vet jag av erfarenhet att det är ett viktigt instrument - i i-länderna - för att dagen
och oftast, quinnorna, ska förflyta resp. framleva utan alltför stora bekymmer eller trauman...
Och den som tror att min kommentar speglar fördomar
kan jag besvara direkt att detta bygger på fakta, vunnen erfarenhet och empirisk forskning.

// vännen Socrate

2008-01-23 @ 11:27:50
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Borthy

Jag tar på mig hela äran att du börjat "pimpa" i
ditt hem :-)
Visst är det ett bra ord! Kram igen

2008-01-23 @ 18:34:40
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0