dramatisk lördag....

I går var det simtävling för hela slanten. Ja, jag tävlar alltså inte men är funktionär=) I går hade jag desimage53sutom det angenäma nöjet att, förutom vara vändnings kontrollant, marschera in med alla finalisterna. Härligt med förväntansfulla, laddade och lite nervösa (en del massor) barn (ungdomar).

Dramatik nr 1 
Bästa kompisens son (lagom disträ 14-åring) var i final på 200m frisim....och hade chans på på guld och värsta konkurrenten...... vad gör pojken? Blir i starten osäker på vilket simsätt och startar som om det vore bröstsim.....reder ut det men blir plötsligt osäker på hur många längder han simmat och stannar vid 150.....jagar ikapp men förlorar med 2 tiondelar. Gissa om har var sur och arg och besviken? Men det lägger sig......det är ju bara en simtävling.....världslig sak.....

Dramatik nr 2
Mitt i alltihopa så går strömmen. Poff! image52Några små lampor, som gick på reservbatteri, fortsatte lysa. Efter lite diskussioner hit och dit så beslutar vi att avbryta tävlingen. Känns inte bra att vara ett par hundra i en simhall med bara ledljus i. Tidtagning och data var båda kopplade till reservkraft så för den delen hade det väl gått att fortsätt. Men nu kändes det rätt att avbryta. Lite snopet. Dessutom var ju hela stan utan ström.....det blir väldigt mörkt! Ett och annat barn brast ut i gråt över att de inte skulle få simma hem en medalj.....det var ju bara finaler kvar....i-landsproblem......fast lite led jag med dem..... Tävlingsledningen beslutade att dela ut medaljer efter tiderna i försöksheaten.....slutet gott.....

Denna kommentar kom av en gosse som funderat lite.....eller inte......:
"Nu blir det ju beckmörkt på motorvägen.......vi kommer ju aldrig att komma hem......." hmmmm!

Strömmen kom tillbaka till de norra stadsdelarna ganska tidigt så vi våldgästade ett par kompisar där och fick lite mat i oss. Och efter ett par timmar hade alla ström igen. Hu vad sårbar man är! Bra att man har koll på ficklampor och batterier och sånt.....NOT!!! Från och med nu ska jag ha det!

Kommentarer
Postat av: Borthy

Tjene tjena!
Jo, om det är något jag är bra på här i världen så är det att njuta av kött och rödvin! :-)

Den där listan hos mig som du frågade om. Det är en besöksmätare som jag tråcklat in i min kodmall. Jag begriper inte hur jag ska förklara exakt här. Man kan se mycket roligt med sådana och det finns flera bra och som exempel kan ge den där skojjiga listan. Just den kom från Extreme tracker. Om du googlar på det eller t ex Sitemeter och registrerar dig så får du fram en html-kod som skall klistras in i kodmallen.
Prova, det är lite kul och jag hjälper gärna till!

När jag ser bilden på killen som får stöten här i ditt inlägg tänker jag på en sak min yngsta grabb sade häromdagen: Mamma, min kompis H, han har en bröd-rost som man får köra ned gafflar i för det är plast i den! ??? Hu...

Trist att stormen pajjade era tävlingar!

2008-01-20 @ 18:23:22
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Socrate

Oj vad jag gillar de nya illustrationerna du kör med...de är ju så sköna.
Sävsjö klarade sig helt utan strömavbrott denna gången...och hade vi full koll på ficklampor, batterier, stearinljus mm? NOT!...men min "egen reservficklampa" stod där den ska invid säkringsskåpet och den lyste halvbra...Ä MAN KORKAD ELLER???
Visa ledare är Ni - som avbröt. Krävs lite "guts" för det oxå...alla blir ju inte glada. Grabbens kommentar om motorvägen var en klockren sak.

// Socrate

2008-01-21 @ 00:20:04
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0