vuxenpoäng

Något har absolut hänt sedan jag fyllt 41!

1. Vrålstädat vår sovrum. Detta innebär att jag faktiskt dammade väggarna, putsade fönster, skakade gardiner, torkade alla lister och duschat alla (2) krukväxter. För en del kanske detta tillhör vardagsbestyren men för mig var detta STORT!

2. Planterat om en blomma. Också kanske vardagsbestyr för många men jag fullkomligt avskyr att plantera blommor. Jag slabbar och har mig och det blir jord överallt..... Detta var en porslinsblomma som är enorm. Hur den blivit enorm är en gåta för den får inte mycket uppmärksamhet. Inte mer än att den med jämna mellanrum rivs ner eftersom den står i fönstret i trappan och lätt blir utsatt när vilda barn springer upp och ner. Detta var just vad som hände denna gången också. Dock gick krukan sönder nu. Annars brukar vi bara stoppa tillbaka den och sedan ställa upp den. Nu blev den omplanterad, duschad och fick en ny placering. Samma fönster fast nu upphängd och inte stående på fönsterbrädan.

3. Planterat amaryllislökar. Var på en tur i källaren och sökte något helt annat som jag inte minns var det var. Och på en hylla hittade jag tre amaryllis lökar som börjat spira lite. Nu har de fått ny jord och krukor och fått flytta in i huset. Ska bli spännande och ser hur det går.

4. Duschat ytterligare en blomma!

5. Planerar att vrålstäda vardagsrummet enligt punkt 1 ovan.......

Hjälp vad är det som händer!?=)))))

Borthy undrade hur jag orkade vara så engagerad....hmmm det undrar jag också ibland. Fast så engagerad är jag inte.....det är nog nått i generna min pappa var likadan.  Men det ger energi också! Tänk bara på allt jag åt på Ullinge=)) Fast jag jobbar inte heltid och sen ser ni ju på punkterna ovan att vissa saker gör jag inte speciellt ofta=)

Men roligt har jag för det mesta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0