Inspiration

Läste Borthys inlägg om mat och motion och fick en ny kick i min strävan. Jag har väl egentligen ingen katastrofal övervikt....men BMI är strax över 25...... När jag började med marathonprogrammet bestämde jag mig för att nu ska maran ske med en något lättare kroppsvikt än sist. Och nej det räcker INTE att träna......om man har en kropp som är oehört ekonomisk med kalorierna och inte släpper ifrån sig något som den kommit över MÅSTE man även ser över intaget av energi. Så i början av december anmälde jag mig på viktklubb.se och har duktigt fyllt i vad jag ätit och vad jag motionerat. Ska ärligt erkänna att jag inte fyllt i en enda grej under julhelgen och tänker nog inte göra det över nyår heller.  Även solen har sina fläckar=) Om ni har vägarna förbi där så finns jag under namnet MaraformpåG=) Jag bloggar inte eller så där utan fyller bara i vad jag äter och hur mycket jag rör på mig. 

Hur har det gått då? Minus 2,9 

Kommentarer
Postat av: Fia

Grattis! När det gäller att komma i form är det nog allra viktigast att man verkligen är motiverad och gör det för sin egen skull. Man ska inte behöva ursäkta sig om man fuskar med mat eller motion någon gång.

2008-12-29 @ 20:04:43
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0