Mitt liv!


Tänkte bara att jag skulle delge en hyfsat vanlig onsdag i mitt liv:

05:15 rise and shine..... nja klev upp i alla fall, sken gjorde jag nog inte så mycket. Ni som känner mig vet att morgonen är ju inte min starka sida. Äter frukost o gör mig vacker (går fort - man är ju en naturlig skönhet =)))!) och åker till 1a arbetet (jag har två). Vägen dit inramas av en fantastiskt orangeröd soluppgång och häftig dimma över sjöar som passeras.

06:20 stämplar in på jobb numero 1 - egentligen är det bara jobb numero 2 som gäller idag - men men jobb numero 1 hade några "måste-saker" som prompt behövdes fixas med innan dagens slut.

08:20 transport till jobb numero 2 - restid 30 minuter. Lyssnar på Pink och sjunger glatt i bilen! I'm not here for your entertainment..... yeah yeah yeah!

08:50 jobb numero två. Som i dag faktiskt är ganska lugnt eftersom jag ska vakta vår monter på en utställning. Fixar och trixar med lite smått o gott under dagen och har det riktigt lugnt och trevligt. Pratar med mycket spännande och roliga människor samt ser en "riks-kändis" - Anders Järryd.

15:45 slutar i god tid och far hemåt (30 minuter)

16:15 hämtar på dagis - solstråls-tjejen idag. Myyyyyyysigt!

16.30 mannen lagar mat, jag hänger tvätt, sätter på ny maskin.

16:35-16:40 letar försvunnet benskydd (fotboll) samt rena kalsonger till 12-åringar som ska på fotbollsträning. Vart tar alla kalsonger vägen??????

17:00 äter med man och de två minsta barnen. Röjer efter middagen. Manne klättar upp längs husfasaden och fixar med fönster.

17:20 beträder 12-åringarnas rum på jakt efter kalsonger. Bingo napp på 5 par bättre begagnade som låg lite här o där.... forslar dem till tvättkorgen. Gu' va' snäll man är!

17:45 dags för gympa för lill-killen. Planerar att ta en promenad under tiden.... men möter mor min i dörren som bara tittar förbi och är sugen på kaffe.... skjutsar till gympan - han får åka med en annan kille hem. Hämtar upp lekkompis till lill-tjejen på vägen hem.

18:20 Sätter på kaffe till mor, ny date med tvättmaskin och i med alla kallsingar vi kan hitta!

18:30 fikar med mor och  mannen som har klättrat ner en stund. Klättrar dock snabbt upp igen.

19:05 Lill-killen hemma från gympan. Lill-tjejens kompis åker med sin mamma hem (hon som också skjutsat hem lill-killen). Spanar in på rummet om tjejerna lekt i - oooooh myyyyy goooood - men de har nog haft roligt=)

19:10 Stor-killarna hemma - fortfarande inga rena kalsonger att iträda efter dusch. Men meddelar dem att hava förtröstan för de är i tvättmaskinen samt rekommenderar dem långkalsonger under kvällen.

19:15 Läxläsning med en pojk och 12 mattetal. Går riktigt bra! Skönt!

19:20 Byter i tvättmaskinen och hänger massor av fräscha kalsingar på tork!

19:30 Spelar finns i sjön med mor och lill-tjejen samtidigt som jag förhör engelska-glosor med pojk nr 1

19:45 Spelar "steka ägg" med ovanstående och förhör engelska glosor med pojk nr 2 - dåligt påläst så jag skickar iväg honom att träna en stund till.

19:55 Tittar på Lordi film som lill-killen velat visa hela dagen...... läskigt!

20:00 Nytt försök med glosorna - mycket bättre.

20:10 Läser igenom stor-killarnas kändis-fakta. De hade i uppgift att leta info om en kändis på nätet. En har googlat på Ronaldino och en på Burt Reynolds (gu va' gammal han var född 36!)

20:15 Vild jakt efter batterier till fjärr-kontrollen till TV:n. Någon hade "lånat" dem till datormusen. Lånar från en cd-spelare..... Fixar kvällsmat till de minsta.

20:20 kör hem mor .... alltså kör hem henne i bilen så hon ska slippa gå.

20:30 Jagar ner mannen från husfasaden det börjar ju bli mörkt. Dock tvingar han upp mig för han tycker att jag bör se hur det ser ut. Vi håller på att lägga om taket och har byggställning runt om och då tycker han att man måste ju ha lite koll. Fy 17 - 11 meter är jädrans högt på en byggställning där man ser rätt igenom allt. Håller krampaktigt i taket och säger - ser bra ut - klättrar ner snabbt igen. Det var värre ner än upp!

20:45 läser saga för de minsta.

21:00 snabb koll av mail, planerar lite simlektioner för nästa vecka (låter seriöst...... tog two minutes....)

21:10 tvättmaskinen igen.....

21:20 fixar matlådor.....

21:30 landar i soffan och se där kommer mannen också. Han har fixat fönster, cykelpunka, cykelbroms och lite annat smått o gott. Slö tittat i en halvtimme på inget vettigt alls.

22:00 landar i bingen. Snudd på personligt rekord! Klockan brukar lätt bli 23:00. Läser några sidor i Martinakoden och konstaterar att man har ett lugnt och sansat liv jämfört med den stackars kvinnan....

22:20 tittar mannen djupt i ögonen och frågar  "är det detta som är meningen med livet (se ovan)?"
"Ja" halvmumlar han. "annars skulle vi ha för mycket tid att fundera över meningen med livet och då kan man bli tokig" mmm så är det nog!

22:30 over and out i morgon är en ny fantastisk dag!


Kommentarer
Postat av: Socrate

Först : "Mannens" avslutningsreplik är en av mina allra som bästa favoriter i kär repris. Sist : UJUJUJ vad man känner igen sig. Livsstilen i en 6-personersfamilj kan bara de som upplevt den fatta.
"Keep on not thinkin'bout the mening of life"

2007-09-09 @ 22:23:36
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0