En fredag......

Det var någon som tyckte att jag skulle blogga om fredagen..... tror nästan att den slår onsdagen. Onsdag var ju en hyfsat vanlig dag. Det var inte fredagen.....

05:30 Vaknar till "stayin' alive" på mobilen=))) Yeah yeah yeah! Käkar och fixar och donar. Väcker barnen 06:30!

07:10 Droppar av lill-killen vid fritids/skola och kör sedan med lill-tjejen till dagis. Allt flöt smooth! Härlig morgon!

07:50 Framme på jobb (numero 2). Ringer och ringer och ringer och ringer. Detta jobb är ett projekt som snart ska avslutas och det är mycket som måste klaffa och ske just nu. Dagen består också av lite patientbesök och en härlig morgonfika!

12:10 Kör mot jobb numero 1 som idag består av möte i residensstaden. Kommer bara iväg 10 min försent! Helt ok!

13:00 Framme och blir bjuden på lunch.

13:20 Vi sätter igång med hårt arbete framför datorn. Här ska produceras ett arbetsmaterial till en gruppverksamhet. Knatter, knatter, tänka, tänka, inspirera och transpirera. Kör så det ryker till 15:45.

16:00 Äntrar residensstadens köpcentrum=))) Vill hitta något att ha på stundande fest! Har hittills hittad en supersnygg ögonskugga...... kanske behöver något mer.

16:10 Hittar ett par supersnygga stövlar.... liiiiiiite dyra..... lägger undan dem för att spana vidare.

16:15 Strosar runt klädaffärerna utan att få napp! Får plötsligt en såndär liten oroskänsla i maggropen.... hur sa vi morse.... skulle jag eller mannen hämta på dagis..... Försöker nå honom men han har inte mobilen med.... Ringer tillslut dagis. Jodå lill-tjejen var hämtad! Phu! "Men" säger fröken "jag är rädd att jag har lite tråkiga nyheter....." "Lill-tjejen har löss"
ARGH!!!!! Får plötsligt maxi-klåda i hela huve't! Inklusive ögonbrynen! Och hon som sov jämte mig natten till igår...... Panik panik! Försöker få tag i mannen igen..... resultatlöst.

16:30 Mannen ringer! Diskuterar de smådjuren ett tag och bestämmer att jag går förbi apoteket för att höra hur man gör. Innan vi lägger på undrar han vem som ska stå i fotbollskiosken i kväll.......
shit shit..... och plötsligt kommer jag då även på att jag ska vara spöke i ett kulturarrangemang...... 35 km hemifrån!
Shit shit. Spelar dock coooooool med mannen och förklarar att jag ska vara spöke, så det vore ju bra om han kunde vara i kiosken. Förklarar dessutom att Lill-tjejen ska på gympa 18:00 och frågar om jag kan köpa de halv-dyra stövlarna. Köp o köp säger han!
Ringer också och konsulterar mamma om lösseriet och bestämmer att jag kommer förbi i morgn så hon får spana i mitt hår.l

16:35 Ringer och kollar att jag fortfarande behövs som spöke (hoppas inte!!!) Men si det gjorde jag och det känns rätt ok - ska bli kul o träffa mina medspöken som jag inte sett på ett tag. Fast får reda på att jag inte alls ska vara spöke utan munk. Tur man är flexibel! Munk eller spöke - spelar kvitta!

16:40 står på apoteket och våndas lite. Känns ju så där kul att säga "hej, hur får man bort löss". Men livet är fullt av utmaningar och det som inte dödar en..... det härdar en. Får hjälp av en fantastisk kvinna som förklarar sakligt om proceduren att kamma alla och spana och hur de ser ut och allt sånt. Köper en behandlingsomgång (93:-) och hoppas att inte alla i familjen har löss. 93x3 känns ju trist..... bättre att köpa stövlar.

17:00 Köper stövlarna (lika bra att slå till innan man vet om man måste lägga alla pengar på lusmedel) och ger mig av hemåt! Försöker leta lusar i backspegeln ..... fy f-n vad det kliar! Får dock inse att det är svårt att se löss o köra bil samtidigt.

17:30 STOPP! Hamnar i värsta bilkön! Ser ut som en lastbil ligger på tvären över väg och mitträcke långt där framme. Vänta o vänta.......

17:45 väntar än.... ringer mannen och säger att de nog får cykla till gympan att jag kommer så fort det löser sig.

17:50 Ja, det rör sig! Blir dirigerad via värsta småvägarna och anländer hemorten 18:20. Åker och tittar på gympan. Mysigt! Trevligt med en liten stund med familjen..... Vi bestämmer snabbt att det blir pizzarestaurang idag. Kallar även in storkillarna och vi träffas på pizzerian 18:10.

18:50 För att mannen ska hinna i tid till fotbollskiosken så får han ta bilen. Jag cyklar hem med barnen för att sen cykla och byta till mig bilen. Tur vi inte bor i Stockholm=)

19:00 Väl hemma så inser jag att min väska ligger ju kvar i bilen.... vilket även innebär att mina nycklar ligger där! Blä! Cyklar som besatt till fotbollskiosken! Ringer spökkompis och säger att jag nog blir sen - eller rättar sagt "jag blir sen!"

19:15 Anländer fotbollsplan och byter till mig bilen. Brum brum - kör hem och släpper in barnen. Letar reda på munkliknande kåpa för att inte sprida eventuella små hårdjur. Hittar kåpan på en gång! Wow!

19:30 Brummar mot spökvandringen.... eller ska man säga munkvandringen.

20:00 Anländer och har missat halva genomgången men jag hakar på och blir snabb informerad. Fint ställe vi är på och väldigt spännande miljö med vatten och en slottsruin med brinnande marshaller i fönstrena. Min uppgift blir att bli en välkomnande munk.... inte skrämmas utan vara trevlig.  Suck ville ju få säga bu lite i alla fall.
Välkomnar  och välkomnar!

21:00 Spökvandringsstart.... utan spöken men med en massa trevliga munkar. Spännande historia och en bra berättare!

22:00 allt klart och på väg hem igen!

22:30 Hemma! Pust pust! Sätter i gång och luskammar mitt hår frenetiskt. Jädrans vass kam alltså!! Och tid tar det när man har mega-massor av hår! Hittar inte en enda levande varelse men kliar gör det bara jag tänker på det. Kammar mannen också. Känner mig som värsta ap-hustrun! Närmaste två veckorna ska familjen kammas varje dag..... 6 st! suck! Lill-tjejen sover dock sött med sina lusar så henne får vi spana på imorgon.

PROLOG: Jodå vi hittade 4 lusar i huvudet på henne!!! Och de syntes och var inte alls så läskiga som jag trodde.  Hon fick behandling av något som luktade som nagellackbortttagnings medel.

Nu har vi kammat i dagarna 4 och inte hittat fler. Nu ska vi bara kamma i 10 dagar till!

Har nu ögonskugga och stövlar till festen.... det kanske räcker.... eller kanske inte.......

Kommentarer
Postat av: Socrate

Vilken häftig stass till partyt - ögonskugga och stövlar. Jag bör inte ens tänka tanken men visst vore det ett tecken på ganska stort mod att komma sån. Att vissa dagar inte växer på träd är man glad över.

2007-09-12 @ 08:48:13
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Socrate

...ja och numera - en dag efter att detta inlägg publicerats - har många på Amonyms tidigare arbetsplats njutit av och skratta åt detta inlägg - men ingen har uttryckt någon avundsjuka alls. Konstigt!

2007-09-12 @ 21:39:12
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0