Tekniskt under!!!!

Wow!!!! Jag är ett teknikgeni! Jag är sååå imponerad av mig själv!!!!!

För hur många månader som helst sen så förlängde vi vårt bredbandsavtal och fick Telia digital-TV på köpet. Och av tusen olika anledningar så har det inte blivit inkopplat - inte tillräckligt med tv-apparater (vi har faktiskt bara två), inte tillräckligt lång sladd, obeslutsamhet var tv:n ska stå osv. Man vill ju bara att saker ska funka med en gång utan en massa meck!
Men idag hade vi inget val. Vi håller på att byta tak på vårt gamla hus och idag byggde de byggställning framför parabolen så plötsligt var vi TV-lösa...... och så häftiga vågar vi faktiskt inte vara!!!!
Fram med Telia digital-tv lådan och så bar vi ner en liten tv (ungarna fick offra sin spel-tv) som placerades jämte datorn (sladden var ju så kort) och sen kopplade jag och så kom vi till det stora ögonblicket när allt skulle slås igång. Då hittade jag inte det där himla kortet som ska fjölas in i den lilla silvriga lådan som är själv digital-tv boxen (tror jag). Letade och letade och letade och tillslut letade jag på ett sånt omöjligt ställe som pärmen med viktiga papper, avtal, garantier, försäkringar mm och se där var det! Vad konstigt! Nån (jag?) hade lagt det där det skulle vara!!!!!!
I med kortet och allt fungerade med en gång! Jag är så nöjd!!!!

Nu är det ju bara det problemet att vi bara har pinnstolar framför datorn. Så där mysigt.... fixade fram ett litet bord och ställde det precis innanför sovrumsdörren och tv:n når precis dit...... fast vi ser inte direkt vad som är på tv:n eftersom den är så liten. Men det rer sig nog med det också! Nu ska jag bara njuta av att allt fungerade på första försöket!


Kommentarer
Postat av: Socrate

Känner igen mig ganska väl i er situation. Vissa saker behöver ett incitament för att bli gjorda. På tal om "incitament" (alltså knepiga ord) ....."fjöla" & "rer sig väl" är såna där GOA småländska ord som gör en annan smålänning varm om hjärtat att höra. Va skönt för er att änntällienn få taket fixat. "Goodbye dripdrop - hello hiphop!"

2007-10-10 @ 00:15:01
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0