Städning!

Idag var det dax! För en mega-röj-städning! Vi har hafs-städat ett bra tag nu och tillslut känns allt så sunkigt! Så idag när barnen och mannen var på strövare och lufsare så okade jag städutrustningen och körde järnet. Först får man ju ägna en avsevärd tid till att röja. Inte klokt vad saker (=skit?) man har!!!! Känns om jag gjort tusen knäböj och plockat saker. Och sedan damma, dammsuga och torka golv. Bytt lakan har jag också gjort. Känner mig såååå nöjd nu. Känns som man gjort värsta träningspasset.
Nu ska jag njuta av en kopp kaffe och sedan en promenad i solen.

Efter det är det kalas-dax. Mannen fyller år så det är inte så betungande. Inga godispåsar eller så ....hihi!

Kommentarer
Postat av: Socrate

Duktit duktit! Håller med om att det är en himla skön känsla när man fått röja, fräscha till och ha ett nystädat hem. Osså ä de gubben som fyller och det utan påsar. Om nån månad lite drygt blir det "OJ VA STORA, FINA, VÄLFYLLDA, VACKERT ORNAMENTERADE, ROSETTPRYDDA PÅSAR" - eller??? Har för mej att det är så där om en månad & 4 dagar?

2007-10-20 @ 20:50:06
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: amonym

det är två månader kvar till jul=)

2007-10-22 @ 07:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0