måndagsmorgon

Å så va' de' måndag igen! Veckorna går milt sagt fort.

I går var det simhallen för hela slanten. Var ledare på ett dagläger för de minsta barnen. Mycket trevligt och roligt och många glada härliga barn! (Och en och annan som frestade lite också......)

Håller på att avsluta ett jobb. Har bara några små dagar kvar här. Har jobbat på denna eminenta lilla ort i 8 år nu! Visst är det med ett visst vemod man slutar här! Man har lärt känna många härliga människor, några kommer jag förhoppningsvis fortsätta att hålla kontakten med. Men det är inte utan att jag tycker att det ska bli skönt att ha bara en arbetsgivare! Under de sista åren har det varit två tre olika hela tiden. Visserligen med hyfsat samma arbetsuppgifter men inom olika organisationer. Men det känns ändå som att det ska bli skönt att ha ett kontor att åka till. Under senaste tiden har det ibland känts som man ständigt är på felställe. Och när man kör med två halvtidsjobb blir det mer än heltid! Nu blir det 80 % hos en arbetsgivare. Så skönt det ska bli! Min förhoppning är att ägna de 20 % jag får över till kvalitetstid med barnen. Baka bullar och mysa! Hihi! Får väl se hur länge bullbakandet håller i.

Kommentarer
Postat av: Socrate

Kan man beställa hembakade bullar från konditori Amonym?

2007-10-22 @ 13:26:30
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: amonym

absolut! Men det kostar=)

2007-10-22 @ 13:34:20
Postat av: Mannen

Säät ribban lagom högt och briljera emellanåt så pressar du dig själv mindre...skratt.

2007-10-22 @ 13:37:23
Postat av: Borthy

Jag tycker "Mannen" ovan har skrivit bra! Ribban lagom lågt och brilljera ibland!
Gratts till ditt beslut att vara rädd om familjen! Så klok har inte jag blivit än! Lycka till och njut och var stolt över förändringen!

2007-10-24 @ 09:17:06
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Socrate

Heder åt dej! Att sätta barn&familj först är alls inte något självklart nu för tiden. (39&11 idag eller...)

2007-10-24 @ 18:39:33
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: amonym

39 & 11+ nu=)

2007-10-24 @ 21:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0