Supergod fryst tårta!!!!!

Här kommer ett dundermegasuperrecept!
Denna frysta tårta är inte att leka med! Och garanterat fiberfri=)

(har inget namn på den.....)

½ påse maränger
2 ägg
2 msk socker
5 dl grädde
400 g Nutella (350 funkar för det är det i en burk)
1 rund marängbotten

Krossa marängerna
Dela äggen. Vispa vitorna med en 1 msk socker och vispa gulorna med 1 msk socker (var för sig)
Vispa grädden hyfsat fast.
Blanda ihop märängerkrosset, äggvitor och äggkulor med grädden.
Värm nutella lite i mickron (så att man får ut allt ur burken).
Blanda i Nutellan i smeten.
Lägg marängbotten i en form med avtagbar kant.
Häll över smeten och in i frysen ett par timmar.

Ta ut 20-30 minuter före servering.

Garnera med rostad flagad mandel eller chokladsås eller något annat gott o smaskigt!

ÄT o NJUT!!!!!


Kommentarer
Postat av: Borthy!

Det drar i hop sig! Jag tror absolut att kvinna i 40-års åldern är det bästa man kan vara! Spelar egentligen ingen roll, vi gör vårt liv bäst alltid här och nu du och jag, eller hur! 37 som 43 är ovesäntligt egentligen!
Jag sparde ned tårtreceptet och skall inom kort testa! Utvärdering kommer! Ha en jättefin kväll! Antar att du inte kommer blogga så mycket i morgon så jag passar på att tjuvstarta gratulera dig lite redna nu ! GRATTIS! Kram

2007-11-23 @ 13:45:17
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Socrate

Hördu Borthy!
Jag kan intyga att förmodligen kommer Amonym vara minst lika aktiv och häftig i 50plus-åldern så...och utan att känna Dej, Borthy mer än från bloggen, förmodar jag detsamma om dej...

//Socrate

2007-11-23 @ 14:14:46
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0