disco

I går hade mina stora killar disco på sin skola. Det var deras klass som ordnade det hela och inkomsterna ska gå till vårens Lisebergsresa. Vilka duktiga och ambitiösa ungar!!! Som de jobbade och stod i!

Första passet var mini-mini-disco från F-3e klass- den yngsta sonen deltog där. Kön blev snabbt lång utanför. Och väl inne så var kön till kiosken enorm hela kvällen. Inte så många som dansade...... men söta var dem! Det ordnades bästa-frisyr-tävling, limbo-tävling och dans-tävling med priser.

Sen var det disco från 4-6e klass. Helt annan stämning... mycket mer spanande, lite mindre godis och läsk köp och mer dans. Och en och annan modig kille fanns det som faktiskt vågade dansa med tjejerna till och med när det var tryckare.

Ska erkännas att undertecknad kunde inte låta bli att bli pinsam (=dansade)  och jag var inte ensam vuxen om detta. Fick till och med en kommentar av en okänd gosse som sa "Schysta moves" - det värmde för en 40 to be!!
Fast han kanske bara var snäll o väluppfostrad.....

Kommentarer
Postat av: Socrate

Amonym då!! Your the bravest mum I know! Vad sa sönerna när ni kom hem?
Men...är du inte över 40? Jag som alltid trott att du fyllt det för länge sen?!? Nä'rå f'låt mej, tog i lite där. Jag har ju det stora privilegiet att veta sanningen. Har börjat räkna ner och krulla ihop serpentinerna, spä ut bubbeldricka 13/1, plita på högtidstalet, vika servetter som små duvor och älgar och spela "Congratulations" med Cliff Richard.

2007-11-10 @ 18:26:46
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: amonym

Jag ser fram mot talet!!!!! Och de vikta älgarna! Kan man få Happy Birthday med Stevie Wonder i stället????

2007-11-11 @ 17:35:06
Postat av: Socrate

Njae - lite sent att börja träna in en helt ny låt.
Ska kolla med kapellmästaren. Visst ja, det var visst han Socrate och en mer rigid person får man leta efter.

2007-11-11 @ 18:29:00
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Borthy!

Glöm att han var väluppfostrad, sug åt dig bara...det skulle jag ha gjort! Alla komplimanger är bra komplimanger!
Jag är också så där pinsam (som du) som oftast, läs jämt! Men man måste ju leva också....ska man dö kan man som sagt lika gärna göra det mätt!! ( Uffe Lundell sade det sista och jag håller med!)

2007-11-12 @ 22:56:10
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0