Gråa hår!

Usch vad trist det är med gråa hår! Och kvaliteten på dem är ju dessutom mer likt svinto än hår! Ja, nu sitter jag i alla fall med färg i håret eftersom det var akut krisläge idag kände jag. Undrar när jag ska förlika mig med att har gråa hår. Eller rättare sagt grått hår! Det är ju inte så att det precis är ett här och där utan mer everywhere.....

Idag har vi haft julfest i simhallen där vi ledare stod för spexeriet som vanligt. Vi hade ett utomordentligt urtjusigt luciatåg där jag var en ursnygg tomte. Förhoppningsvis (?) ska det vara fotograferat så kanske kan det bli ett litet inslag här. Luciatåget avbröts dessutom ideligen av Ipren-mannen och Farbror Frej. Vi hade hur kul som helst och jag tror även att de som tittade på tyckte att det var lite kul. (För att inte snacka om hur mycket vi garvat medan vi övat!) Sen avslutade vi seriöst och vackert med fackelsim. Pampig musig (Holy Night med Josh Groban), facklor och konstsim. Inte ett öga torrt! He he! Men ståpäls får man allt!

Nä nu är det dags att skölja och förvandlas från gråsprängd mus till tjusig brunett!

Kommentarer
Postat av: Socrate

Vaddå "gråa hår?" Själv hade jag motsvarande upplevelse för så där 10-12 år sen med blandad känsla. Nu tror jag nog att ni quinnor lider mer av detta än flertalet män men hur som helst kan det vara inte så lite charmigt ibland...(men vem vill vara charmig - eller?)(man ska väl mera vara "farlig och tuff" i våra tider...)
En kompis tappade nästan allt hår innan 20 och en annan var nästan helt gråhårig innan 25 så det finns stor variation i vår herres hage.

LYCKA TILL MED NYA KULÖREN!
//Socrate

2007-12-17 @ 09:29:40
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0