Progressiva "light"

Hjälp eller suck eller förtvivlat slitande av håret eller bara nått!

Jag har alltså uppnått en ålder där jag behöver p...... pr...... prog...... progressiva glasögon - så där ja! Nu är det sagt! Satt långt inne ska ni veta! Optikern sa att det bara är progressiva "light" och inte så farligt. Inte så farligt!!! Klart det inte är farligt men ................... alltså.........    min ålder börjar ju fortfarand på siffran tre (i alla fall i 3 månader till!). Dessutom sa hon ursäktande att om man jobbar mycket vid datorn kan man behöva dem lite tidigare. Hå hå ja jaaa.

Progressiva light......................                                                                         
                                                           
Hur som helst i går landade dem på näsan. (Efter att ha burit hem många olika bågar som i min mans tycke såg jue lika dana ut..... NOT!) Och faktum var ju att jösses vad bra jag såg! Och vad skönt det var att läsa!!!! Men ändå.... progressiva..........

Och här är en bild på några glasögon som jag inte valde......


image2

rätt kvinnor o rätt bågar!

Kommentarer
Postat av: Socrate

Varför i herrans namn valde du inte något av paren på bilderna? Socrate var i forntiden praktiserande optiker och dessutom "proggar" redan vid 33(inte pga att han var optiker och tyckte det var kul-för så kul är det ju inte att bära en cykel på näsan-utan för att han inte såg att läsa liten text), så DU har klarat dej ganska länge trots allt. Vissa klarar sig till de är 50+ så variationer finns det (och OJ vad rika de måste bli som slipper köpa dyra brillor så länge) Och nu har Socrate snackat allt för länge men han blev lite inspirerad av Amonyms berättelse. Bettittning av passform, klädnadsnivå samt design önskas snarast.

2007-08-29 @ 23:30:39
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Socrate

Men Amonym då. De var ju helt OK de där proggarna
- eller bågarna menar jag. De passade helbra på dej. Jag råkade - f'låt om jag "hoppat över skacklarna" yppa att du bloggar vid fikabordet idag. Emma, Ywonne B, Carina H, Carina Hj, Esna och Therese vet om det nu.

2007-08-30 @ 15:40:13
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Emma R

Kul! Det var Anders som viskade i
mitt öra om din blogg. Ytterligare en att hålla koll på!
Glasögonen var riktigt snygga. Vi ses!
Kram
Emma

2007-08-30 @ 16:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0