Billig utflykt!

Wow säger jag alltså! Idag drog hälften av familjen - 3 st - till friluftsområdet utanför staden. (Övriga 3 totalvägrade - döööö trist menade de.... märkligt) Ett antal av de lokala föreningarna typ orientering, skidor, ridklubb, ornitologer, friluftsfrämjandet med mera hade bjudit in till en invigningsdag eftersom området numera kan titulera sig naturreservat. Och snacka om billigt fika och mat. 5 (fem) kronor för korv med bröd och ytterligare five swedish kronas för kaffe/saft och "fikapåse". Påsen innehöll jättemegabullen Allan samt två småkakor! I bland är det ju bara för härligt att vara smålänning!
Till detta avnjöts tipspromenad och dessutom ponnyridning à 10 kronor. Det sistnämnda var det bara dottern som avnjöt - och njöt gjorde hon. Knappast har man väl sett en gladare 4-åring!
Dessutom har jag nu lärt mig hur en ormvråk ser ut, hur en älg låter samt hur många Vasalopp Mora Nisse vann! Vad mer kan man önska av en helt vanlig söndag?

Kommentarer
Postat av: Socrate

Hej igen Amonym. Jag har nyss puffat lite för DEJ på min blogg - www.socrate.blogg.se - så att hela cybervärlden ska veta att DU är född efter en mödosam sista graviditetstid. Har även lagt in en länk till dej. För att avsluta det ovanligt berättigade smörandet vill jag bara hojta : DIGGAR DEJ!

2007-08-26 @ 22:02:20
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0