Vad tiden går!!!

Men oj vad tiden går. Måste säga att slutet av förra veckan var minst sagt hektiskt. Det var som om en orkan drabbad jobbet och allt skulle hända på en gång. Detta tillsammans med en rygg som inte vill sitta var så där måste jag säga.
Statusen på ryggen var, bra sen blev det lite sämre igen och nu tycker jag nog att det har masat sig upp ett par pinnhål igen.

I lördagseftermiddag gjorde jag något, för mig, väldigt annorlunda. Jag var på ELMIA lastbilsmässa....... en av mina stora killar ville gå och bjöd sin mamma för att slippa gå själv. Och då säger man ju inte nej. Måste nu bara säga att alla mina fördomar om lastbilschaufförer är BEKRÄFTADE! 80 % var runda män i t-shirts, jeans, keps och träskor hållandes en ölburk i näven och lite lagom runda under fötterna. Jag tror absolut inte de kör berusade! De avgudar sina lastbilar! Och många snygga såg vi! Rätt som det är så startar de dem och varvar motorerna. Håller med om att det låter maffigt. Men det som jag inte  förstod var att runt varje startat lastbils avgasrör (gärna något mega-avgasrör i krom) så samlades 8-10 män och flåsade! Stönade! Och sa: wow hör ni! Det fick mig osökt att tänka på Ronny och Ragge som ju blev "te sig i brallan" när de gasade FÅRDEN. Jag skojar inte med er - de fick nått vått i blicken när lastbilsmotorn mullrade! Hur som helst så såg vi många snygga lastbilar med grymma motivlackeringar! Och sonen var nöjd! Tror han håller på att tillverka bildspel som han lägger på Youtube - återkommer med länk!

Så här ser en koncentrerad son ut som fotar ännu en lastbil...


C fotar

Och så här såg min favorit ut:























När mässan var slut promenerade jag och sonen från Elmia till stan längs Vätterstranden. Mysigt att vara på tumanhand och småprata lite. Vättern var vågig och kall. Kändes avlägset att man badat i den för några veckors sedan.

Nu tar jag sats för ännu en "orkan-vecka" på jobbet, men sen.......sen blir det nog bättre=)

Kommentarer
Postat av: Borthy

Vad trevligt att äntligen få se bilder i din blogg! Mer sånt också! Antar att det är dig man skymtar i lastbilslacken, avspeglad bakom din son?

Jasså, hon tycker att lastbilschaufförer är läckerbullar :-D

.. he he ..För att citera dig: " Och många snygga såg vi!" Kram

2008-08-25 @ 16:18:39
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0