Motionsreflektion

Läste min käre vän socrates blogg (www.socrate.blogg.se) (som för övrigt haft 14 unika besökare.... jag har som max haft 3....... suck) att han funderat runt alla motionredskap man luras köpa i tv och som sen fyller utrymmet under sängen.

En sak är säker att motion och träning är till 90 % disciplin....tyvärr! Om man ska sitta och vänta på att man får lust så kan det ta tid! Lusten är liksom belöningen man får när man är klar=) Åtminstone är det så för mig! Bäst är när det är schemalagt tillsammans med andra så att man skäms lite för att banga ur........

Det är bara att göra!!!! Ungefär som med städ o tvätt o disk o hela köret. Inte väntar man tills man får lust där inte! Då skulle åtminstone jag få vänta lääääääänge!

Så mitt tips är: Schemalägg träningen och sen bara kör - börja inte köpslå med dig själv om att vädret är för dåligt eller ska bara tömma diskmaskinen eller är lite trött idag så jag kör i morgon. Icke sa nicke! Enda giltiga förfallet är sjukdom! Och vet ni vad - jag lever alltid som jag lär.....hihi!

image4

Kommentarer
Postat av: Socrate

"Do you living as you lörn?"
It ante me. Själv ville jag inget hellre än kunna motionera mer men den storyn känner du ju till, till leda.

2007-09-26 @ 21:58:02
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0