halloween tips!

Läste i Borthy:s blogg att hon skulle fixa fest imorgon kväll. Här kommer ett annorlunda tips när det gäller att klä ut sig på skräcktema. En gång när vi var på en sådan fest så klädde en kompis (kille) ut sig till flour-tant! Sååå bra! Förmodar att man måste vara född på 60/70-talet för att förstå "skräcken" med en flour-tant. Han hade kort vit rock och en blond peruk samt en bricka med små muggar på! Klockren!

Kom på ett skräck-tema till för oss 60- och 70-talister - man kan ju alltid klä ut sig till Staffan Westerberg.

Kommentarer
Postat av: Socrate

I gårkväll var det på Doobidoo en fråga där "Fablernas värld" ingick och genast utbröt allsång och själv gol jag så väggarna bågnade. Tomas Pettersson och Clabbe, Lasse Kronér och jag i en härlig kvartett (där säkert 1 miljon av mina jämnåriga även deltog).
OJ vad kul med såna nostalgiska trippar. Mina båda minstingar hängde inte alls med där och det var ju en seger för fadern som annars har svårt att hänga med i alla deras nutida låtar som de kan by heart. Dock - Fablernas värld är väl raka motsatsen till skräck för vad jag vet älskade ALLA dem och det tror jag att alla även gjorde då med Staffan W. Jag tillhör faktiskt dem som såg Vilse i pannkakan så sporadiskt att jag klarat mig utan trauman och lyten till skillnad från stora delar av de flrsta andra i min generation. Eller är det bara en mask, en påhittad gimmick för att slippa avslöja hur mycket NI älskade Staffan W ?
Hur som helst blir mitt skräcktemaförslag MATTANT. De kunde göra livet surt för många på 60-talet när de tvingade vissa med militär diciplin att äta upp, trots att de hatade den aktuella rätten. Gissar att en del som hade det jobbigt med skolmaten drömde mardrömmar om den där stygga mattanten (dock fanns det ju, som överallt annars, undantag som var mycket snälla men på alla skolor tror jag fanns någon som var lite extra sträng) Jag har alltid varit allätare så även där undkom jag helskinnad (förutom att ha förätit mig på ris&köttfärssås i 3'an med resultatet att jag inte ät det på många år - är idag botad från detta och äter det med stor glädje). HAPPY HALLOWEEN! från en som skippar den högtiden.

2007-11-03 @ 15:21:36
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Borthy

Man borde också på temat skräck kunna klä ut sig till Staffan Westerberg....var en tanke som dök upp!

2007-11-05 @ 00:28:49
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Borthy igen

Läste just att Socrate också var lite inne på Staffan...

2007-11-05 @ 00:30:24
Postat av: Socrate

Nog bör Staffan W vara en god kandidat till skräcktemat. Verkar vara den ultimata skräcken för många - jag har som sagt ovan klarat mig utan trauma.

2007-11-05 @ 09:21:50
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0