Passion!

Nu ska jag avslöja en passion för er.....




Älskar att pussla!!!! Speciellt Jan Van Haasterens pussel med mängder av små figurer. Nu pusslar vi ett helt vanligt där man kan titta på bilden på kartongen och pussla efter den.






















Men det finns även pussel av honom där man pusslar det personerna på kartongen ser. Super kul!

Och tiden bara rusar iväg när man sätter sig. Vi plockade upp det igår och jag fick tvinga mig i säng halv 11. Vaknade vid 6 idag och satte mig och pusslade en liten stund igen innan jag väckte barnen. Ska jobba eftermiddag idag så jag hinner ju pussla några timmar till=) Det är lite som när man är kreativ, man kan inte tänka och grubbla på så mycket annat. Man är väldigt Mindful - här och nu! Skönt! Så nu sticker jag ner och har lite mental hälsoträning alltså pussla en stund till=)

Kommentarer
Postat av: Socrate

Har pusslat en hel förr i världen men idag är det sällan. Kul är det och som du säger, mindful och ett bra sätt att gnugga geniknölarna på.

Har bara hört talas om Jan Van Haasterens pussel där man ska pussla vad folket på bilden ser, men det verkar spännande.

Just nu är "livets pussel" precis vad jag mäktar med, men framöver kanske...

Tjoflöjt hälsar vännen Socrate

2008-11-10 @ 17:51:07
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Borthy

Det är som en drog att lägga pussel och med ett glas rödvin och några goda vänner kan man slå ihjäl väldigt många timmar i trivsam gemensam koncentrerad tystnad över ett pussel! Jag gillar också!

Boktips: Har hört att Shantaram ska vara bra eller så kan du slöläsa den boken jag läser nu, den är skojjig och lättsam: "Är det någon där?" av Marian Keyes. kram

2008-11-12 @ 17:20:53
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Socrate

Hej Amonym. Måste bara titta in och säga att det var jättekul att träffas idag över en kopp.

Kände mej extra smickrad av att jag var en av dem du ville träffa.

Hoppas det var kul för barnen på BodaBorg.



ha de bäst! säger vännen Socrate

2008-11-12 @ 23:37:20
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Beyonce

Ja pussel är kul, det var länge sedan jag pusslade men blev inspirerad nu.

2008-11-13 @ 10:32:39
URL: http://bday.blogg.se/
Postat av: Fia

Det är jätteroligt att lägga pussel, men man gör det alldeles för sällan. Vad kul det såg ut med det detaljrika mönstret som du hade.

2008-11-14 @ 20:34:25
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0