Semesterrapport

Sverige är fantastiskt låååååååångt! Men till slut kom vi fram till Luleå. Sverige är dessutom fantastiskt vackert! Höga kusten går inte av för hackor!

Vi gav oss iväg i lördagskväll efter ett snabbt beslut att vi sticker - vi är ju trots allt färdigpackade. Dessutom var jag "packad" med en rejäl whiskey som våra postintagare hade bjudit mig på=)))) Så det fick bli mannen som höll i ratten. Han körde till strax norr om Stockholm där jag kände mig redo för lite bilkörning. Härligt att köra under morgontimmarna. Lugnt och stilla på vägarna och oehört vackert att se solen gå upp och Sverige vakna till liv. Strax norr om Gävle eller om det var innan..... såg jag snö i diket. Kändes ju fint......

Kvart över åtta anlände vi till Sundsvall och mannens kusin. Måste ju vara härligt att bli väckt av 6 smålänningar till frukost! Vi välde som Egyptens gräshopper ur bilen=) Dagen fylldes med höhoppning, bad, lek med hund, fyrhjulsåkning och god mat och trevligt sällskap. Ett smått paradis för barnen och oss! På söndagen bar det vidare norr ut. Landskapet är annorlunda och vackert för oss sörlänningar. Men vägen är lite dryg. 90-70-90 hela tiden. Vid ett tillfälle blev vi helt stillastående en bra stund. Och när vi såg varför hägnde hakorna på oss alla. Ett helt hus kom rullande! Och jag menar ett helt hus! Verkar vara smidigare att skaffa husvagn......=)

Nu har vi ta'tt ett lugnt ett par dagar. Man får ju nästan jet-lag av allt bilåkande. Vi har badat och slappat och läst. Nu har jag läst ut Åsa Linderborgs "mig äger ingen" - bra tycker jag.

Idag bär det av ytterligare norrut. Till Niemisel där svärföräldrarna har sommarstuga. Det är bedövande vackert där. Jag hoppas nu på lite blåst......så att myggorna försvinner=)

Imorgon har v bröllopsdag! 7 år har det blivit. Mamma sa att det är de första 7 åren som är svårast - det var något uttryck hon hört. Om detta har varit svårt hur lätt ska det bli sen då!!!!!?????

Kommentarer
Postat av: Socrate

Halli hallå Amonym! Gott att ni kommit fram och allt gått bra. Allt kan ju hända på en så lång bilfärd. Hoppas ni får en fortsatt toppenresa.

Skickade mitt livs första MMS med en filmsnutt till dej i går lördag 19/7, med ett par badande barn i Örsjön utanför Broaryd på vägen till Ullared. Vi var ett par dagar på lantstället nån mil därifrån och tog en spontanutflykt till Ullared och på hemvägen ett bad&fikastopp. HÄRLIGT!

Vet du - denna gången lyckades jag hitta både deo och en T-shirt till mej själv, så frugan dånade.

Och så givetvis (citat Amonym) "inte hade en aning om att jag behövde" .

VI HÖRS ! säger vännen Socrate

2008-07-20 @ 18:11:21
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Fia

Vad mysigt det låter! Hoppas myggorna håller sig borta.

2008-07-22 @ 08:02:14
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Borthy

Härligt att ni nu är inne på 8:e! Grattis. Nu när du läst ut din bok måste jag rekomendera dig att läsa "Lyckan, kärleken och meningen med livet " av E Gilbert. Så bra positiv läsning! Rolig!

Vad härligt ni har på semestern, låter mysigt! Njut! kram

2008-07-26 @ 11:52:19
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0