Växjö i månn

Alltså ursäkta om jag är lite tjatig om detta med löpning. Men det upptar mycket tid just nu i livet. Både fysiskt och mentalt. Känner mig verkligen laddad och redo inför maran.......om än lite skraj.......för hur det ska kännas i kroppen mot slutet.......tänk om kroppen tvärnitar...... och vad ska jag äta innan........och tänk om jag får skav.........
Nåväl nu är det ett delmål som ska göras i morgon. Då ska en halvmara avverkas i Växjö. En sak i taget......ingen idé att oroa sig i onödan. Fast det är viktigt att även förbereda sig mentalt - fast i positiva bilder. Som till exempel att se sig själv i mål och känna att man mår bra. Att konservera känslan av ett härligt och lätt löpsteg. Att plocka fram minnen av goda löppass där allt känts lätt och enkelt. Ah vilken lycka det ska bli att komma i mål!!! Å fatta vad jag ska äta efteråt! Å fatta hur många steg man tar på en sådan runda. På vår 24,5 km runda här om dagen fick jag ihop över 26 000 steg. Häftigt!

Nu ska jag äta pizza - det blir bra laddning inför morgondagen. Och sen ska jag bryta en tradition......jag ska inte gå på majbrasan........bara för att jag är tråkig och inte har lust helt enkelt. Känner för att kura ihop här hemma och komma i säng i tid. Kanske att mannen och barnen går en sväng.


ps Har inte sprungit sedan i söndags och nu är kroppen så sugen!!!! Den längtar efter att springa......trodde väl aldrig jag skulle uppleva en sådan känsla!!!!! Wow!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0