vårtecken!

Här kommer några vår- och värmetecken från mitt liv:

- Sprang i t-shirt på söndagens långpass. Och det mina vänner var SÅ SKÖNT! Håller värmen i sig så blir det korta tights också.

- Rensat i rabatter eller rättare sagt en av dem. Och igen måste jag förundras över vissa växters ENORMA växtkraft:

image94         image95          image96
kirskål - nån som vill ha            Kvickrot - härliga rötter i        Maskros - Låååååång rötter en planta?                                    i lååååånga revor....              som lätt går av.........

                                                                           bilder från picsearch.se

Och däremellan tittar en och annan önskvärd växt upp....... men hur som helst så är det härligt att vara ute och pöta lite i jorden. Har nu ingen speciell super-designad trädgård. Men jag har en idé och en vision.......nå'n gång ska det ske.......

- Fika ute. Åh så gott det är att sitta med kaffemuggen mot en soldränkt vägg.........

- Hela trädgården fylld av egna och andras (många andras) ungar........som ideligen säger "titta på mig" - herregud får de ingen bekräftelse hemma eller??? ....skojar....de är såååå söta o rara sååååå!

- Hängt tvätten ute! Luktar så gott!!!! Vill byta lakan varje dag....nästan.....eller kanske inte=) Men härligt är det!

- Cykla i vårsol - cyklar ju annars också men det är något speciellt att cykla i vårsolen tycker jag=)

- Barnkinder (och vuxenkinder) med fräknar på!

Vad har ni för vårtecken???? Berätta och ni ska belönas......med glada tillrop=)

Kommentarer
Postat av: Borthy

Ett vårtecken....solen lyser så starkt att man ser hur skitiga fönstren är!
Jag har en vårförkylning!

Nä, jag skojjar bara, det är helt fantastiskt att våren är här och det du beskriver är underbart! Ha en fin dag! Kram

2008-04-23 @ 10:50:20
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Tierra

Hej vännen !

Lämnar ett litet livstecken, tackar för dina omtänksamma ord... mina ord kanske hittar tillbaka snart igen... men just nu är det mycket som gör för ont...

Sköt om dig och ha en fortsatt bra vecka !

Varma hälsningar, T

2008-04-23 @ 11:07:58
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: Socrate

Ja, jag är ju ganska förtrogen med ditt förhållande till just kirskål, så OK - skicka hit hela klabbet men du får stå för frakten. Har överflöd och mer än nog av slika växter av alla de slag så mer än nöjd är jag. Vår, cykling, kaffe i det fria, barn som stojar (hur många lånebarn finns det egentligen?).
HÄRLIGT. Nu är sonen hemma så det får väl bli kopp på alternativ plats eller?

Hur som helst - Ha de bäst
//Socrate
PS. Vårtecken var det ju...får väl bli "hoppa hage" då, för dottern hoppar överallt, även där det inte syns minsta ruta inom räckhåll. Osså twistbandet då.

2008-04-23 @ 15:33:23
Postat av: Fia

Angående Live traffic feed så är det en funktion som går att lägga till sin blogg, där besökare registreras. Man ser en liten tabell i kanten där man ser vilka som är inoggade.

2008-04-23 @ 18:46:58
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0