Nostalgiattack!

Har ni varit med om det någon gång när det liksom bara suger till  i magen och man kan precis minnas och känna något man upplevt för längesedan?

Hände mig härom kvällen. Gick en promis medan lill-killen var på gympa. Passerade en av bästa kompisarnas barndomshem. Hennes pappa bor fortfarande kvar så man liksom känner igen sig när man kikar in. Och plötsligt kände jag precis hur det var när vi satt i hennes soffa, åt grill-chips och tittat på musik-videos som hon spelat in på deras video2000. De var bland de första av mina kompisar som hade video. Vi spelade in från TV - Kaj Kindvall hade någon form av videotopp. Oj vad vi tittade på M Jacksons "Billie Jean", Cindy Laupers  "girls just wanna have fun", Madness "Our house", Dexies (?) Midnightrunners "come on Eileen" och mycket, mycket mer. Vilken järnkoll man hade på musik då! Spelade in från Poporama (och sen Tracks) varje lördag. Man tryckte in play+record+pause knappen på bandspelaren....... hur många gör det idag?????? När jag gick där på gatan utanför hennes hus kände jag precis känslan när vi satt i soffan...... var tvungen och stanna och njuta lite=)
Härligt!!! Kan förnimma känslan nu när jag sitter här och skriver - härlig känsla att starta fredagen med!

Njut av fredagen!

Kommentarer
Postat av: Borthy

Det var tider det när man väntade in list-toppen för att spela in! Nu för tiden har man all musik man vill ha hur lätt som helst...till mycket bättre kvalitet....men det var mycket mer gjädje i att vänta på att en bra låt skulle komma på radion och spela in den perfekt!
Du, vi börjar låta gamla....men det var vissa saker ( t ex den känslan) som var bättre förr!
Man får se det possitivt, vi har fått gjädjas åt förr men får njuta av nuets bra saker också! Kram

2007-11-30 @ 09:32:52
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Socrate

Kan bara hålla med Borthy och fick en rysning av välbehag när jag läste låtarna du räknade upp. Njöt av dem jag oxå men vad Cindy Lauper anbelangar håller jag "TIME AFTER TIME" högst. På vissa sätt var de lite skrapiga inspelningarna så här i efterhand lite läckra oxå för det var inte de kraven på exakt felfritt ljud...
Nostalgi av behaglig sort.
TACK FÖR DEN!

Fredagen ska mysas i afton med PÅ SPÅRET!

(...vem talade om att man börjar bli gammal?)
PS. Jag vet att du fått läsa samma sak både i Blogg och FREDAX idag men jag tyckte att det var lite bra tajming så...det får DU leva med.

2007-11-30 @ 15:11:20
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Junitjej

Minns du Tracks?
Svar till amonym: Tack för tipset om mobilen med inbyggd stegräknare. Fiffigt!

2007-11-30 @ 15:38:55
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Junitjej

Du får en ros!
http://junitjej.blogg.se/1196532855_godistvlingen_avgjord.html

2007-12-01 @ 19:17:30
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0