down-siza o lite löpning

I söndags i Expressen var det tips om hur man kan down-siza sitt liv. Tre tips fastnade i mitt huvud.....

1. Låt bli att skaffa ny bil
2. Låt bli att åka på två utlandssemestrar per år.
3. Låt bli att gå med vänner på restaurang, fixa knytkalas i stället.

Hmmmm för vem var dessa tips? Jag bara undrar hur många utav "medel-svenssons" som gör ovanstående? Personligen har jag aldrig ägt en ny bil. Sist vi var utomlands var 2007 hos släktingar i Finland....räknas väl knappt eller? Och vad det gäller restaurang besök så är det då ingen stor utgiftspost i vår familj. Åh åh ja jaaa! Man får nog hitta lite annat att down-siza med. Har ni några tips?

Och nu till löpning. Nu närmar det sig! 9 dagar kvar!!!! Nu börjar pirret komma! Fokus på G! Längtar! Vill få det gjort!

Jennie K: Kul att jag kan inspirera lite med löpningen! Ska du springa Stockholm Marathon i år igen?

Förra torsdagen blev det en lätt jogg på knappt 7 km. Var lite sliten av intervallerna. I lördags sprang jag och C. Mannen var i Göteborg och sprang Varvet och bästa löparkompisen E var på simtävling i Kalmar så C och jag fick hålla till godo. Hans sakta lufs blev SNABBT för mig. Vi snittade under 6 min per km. Lite häftigt för mig, fast kul o se att man fixar det. Det blev 16,8 km - sen blev det så attans tråkigt och gnagigt i benen så vi la ner.
Igår körde vi intervaller på Skogsvallen igen. Känns attans seriöst att springa intervaller! Vi var jätteduktiga o körde styrka efteråt också. Lagom träningspass på en timma. Sådana ska jag ha fler av sen - post Marathon!

Kommentarer
Postat av: kotten christel

Oj oj oj, själv funderar jag på att stavgå janerikarundan på 6 km imorgon,,,,så olika det är;O)

2009-05-23 @ 09:52:56
URL: http://kottenliv.blogspot.com
Postat av: jennie k

Jodå jag ska springa i Sthlm. Tanken var att springa EN mara men det är svårare att sluta än att börja (konstigt!)borde vara tvärtom.

Lycka till !

2009-05-23 @ 10:58:08
Postat av: Socrate

Hi there. Tänkte lite likt dej om det där "ner-storlekandet". Passar inte in på oss heller - dock ska frugan ut på semestertripp nr 2 2009 i augusti, men denna gången med tre av barnen, till Bulgarien.

Det är henne väl unt, tycker jag.

Ny bil - bökigt när första repan kommer, för FY vad tråkigt!

Men annars är det ok. Måndag = Eksjö efter lunch för mej. Kanske fikatajm ??? ...men du ligger väl för ankar då kan jag tro...?

Sä te i så fall (= "tala om det i så fall" på småländska)

vännen Socrate

2009-05-26 @ 22:31:00
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0