Marathonträning 31-35 och stresshantering

Nu börjar jag känna att löpningen flyter på igen. Det var tungt ett tag. Fortfarande lätt ont i höger skinka och på baksidan av höger lår men jag har det under kontroll=)

Förra helgen blev det långpass på 19 km. Det kändes kanon bra!

Igår var det dags för ett litet så kallat tempopass vilket innebär att man ska kuta på i lite snabbare fart än det man håller på de långa passen. Jag kände mig inte i slag igår. Stressad och uppvarvad mest........hade bara lust att lägga mig i soffan och vila för det kändes som jag verkligen behövde det. Och min löparkompis var sjuk......men så kom det ett litet SMS från löparkompisens man som tyckte att jag inte hade någon bra ursäkt och att det var bara att infinna sig......
Tog två lugna km först och sen 4 km rejält snabbt (enligt mina referensramar). I värsta sega, långa uppförsbacken (från Bråna till Statoil för dem som har lokal kännedom) så höll vi under 5 min tempo. Jag fick HÅLL! Vet i 17 när jag haft det sist. Vi avslutade med ca 1,5 km i lugnare tempo. Men det bästa av allt var att efteråt kände jag mig pigg och utvilad. Och jag har varit full av energi på jobbet idag. Vilken tur att jag inte la mig i soffan!!!! Löpning är en fantastisk stresshantering!

I kväll väntar ett arbetspass i garderoben på stadens hotell. Det är vår simklubb som har hand om den. Det ska bli en spännande (tror jag) erfarenhet.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0