Naprapat o lite scrap

Idag väntar naprapatbesök. Vore trevligt att ha mindre ont på baksidan av lår och rumpa.....hoppas det går att lösa! Konstigt nog så gjorde det inte värstingont under maran och det har inte heller blivit toksämre efteråt, men bra är det inte. Har svårt att sitta  för då gör det ont. Dessutom är baksidan av höger lår STELT! Känns som om det inte går att stretcha en millimeter. En stor fördel är ju att jag äntligen fått ett höj- och sänkbart skrivbord på jobbet. Det har klart förbättrat läget.

Gjorde första lilla lufs-rundan, efter maran, i söndags. Sprang runt sjöarna i stan. Fick ihop drygt 5 km och det kändes helt ok. Måste ha något nytt mål nu. Kanske blir det Blodomloppet i augusti. Det är avservärt mycket lättare att ge sig ut och springa när jag har ett mål. Vi har inte fullt ut tagit ställning till nästa års mara än......men visst vore det skoj.....tror jag..... Funderar lite på att få till lite annan träning i höst. Gympa kanske eller kick and box. Det gäller att hålla i träningen nu så jag kan fortsätta äta i samma utsträckning.....haha!

I fredags var vi och uppvaktade student. Vilket väder!!! Det ösregnade och var iskallt. Men men det som inte dödar det härdar.... Hade scrappat ett litet mini-album till henne. Det blev så här:




Och sen kunde man vända på det och då såg det ut så här:



Blandade med lite "visa ord" och bilder på studentskan. Det är så härligt rogivande att sitta och "pyssla". Att bara låta händerna jobba. Det går inte att grubbla på något annat utan hjärnan vilar i det jag håller på med. Vilken terapi!

Nu ska jag njuta av en kopp kaffe i min ensamhet. Alla barn är i skolan och jag ska jobba här i stan idag och tog mig lite ledigt under förmiddagen. LYX!!!! Sen väntar naprapaten, lunch med en kollega (coco-thai mums, mums!) och ett jobbmöte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0