Skidåkning i Ingatorp

Vi har haft en härlig dag med skidåkning i Ingatorp. Vi löste halvdagspass och njöt för fulla muggar i solen. Efter två timmar tyckte barnen att vi kunde fika. Aldrig! svarade mamman. Har jag skidpass för 3 h ska jag åka 3 timmar=) Elak mamma=) Pappan mutade de små med kexchoklad och det gjorde susen. Även de orkade en timma till.



Yngste sonen på backens topp. Valbacken är en liten lagom backe. Och det är otroligt billigt att åka där. Helt perfekt för de små barnen.



Att ha hjälp kliar tycker dottern och vi var tvungna att "lufta" huvudet och rafsa lite då och då.

Det blir en tur dit i morgon också. De stora killarna, som precis kom hem från huvudstaden, ville gärna testa några svängar också. Och då får jag väl offra mig......;-) Eftersom mannen måste jobba.......stackarn!

Vi hann dessutom med en sväng på skridskor innan kvällen var slut. Personligen har jag inget gott förhållande med skridskor. Tycker att de gör ont på fötterna. Idag provade jag ett par vanliga så kallade "kill-skridskor". Det var svårt! Man kom ju knappt framåt på dem eftersom det inte fanns några taggar att ta fart med. Men jag fick till ett lite på slutet.....tyckte jag i alla fall.



Mörkt och skumt men lyckades fånga gossen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0