sjuka barn

Idag är jag hemma med en sjuk son. Fast just nu har han ingen feber och känner sig rätt hyfsad. Mycket snor är det dock......och mycket nys......

Vi passade på att baka lite:



Chokladbollar på G. hmmm S lyckas alltid blunda på bild och just när jag skulle försöka ta en ny så la batteriet av så därför ser han lite "skum" ut, men go ändå och kladdig!

I går var det en liten artikel i vår lokaltidning. Det var en kvinna från Vänsterpartiet som varit i Tranås (tror jag) och föreläst. Och det viktigaste hon hade meddela kvinnor var att vi skulle jobba heltid. För annars blir pensionen urusel. Men visst finns det väl lite mer värden i livet än en hög pension? Och nog får man väl så att man överlever? Åren när man har småbarn och för den delen tonåringar (om man har sådana) vad är de värda? Personligen är det mycket värdefullt för mig att ha några extra timmar med barnen så att vi kan umgås och mysa ett par timmar på eftermiddagarna. Och det handlar ju inte bara om att mysa.....det handla ju om att vårda sin egna fysiska och mentala hälsa. Vår familj skulle inte ORKA att vi jobbade heltid bägge två. Saker och ting går ju inte av sig själv precis utan en hyfsat fysisk och psykisk insats krävs för att driva runt familjen. Tidigare när jag jobbade heltid så var mannen hemma 20 %. Men det är ju vårt val........ Förmodar att vi alla är olika och att alla inte har samma möjligheter. Men själv tänker jag fortsätta att varandra i "kvinnofällan" och jobba deltid (80%) och njuta av barn- och tonårstiden och ta risken att få urusel pension. Och om inte jag går i fällan så gör min man det - finns det en mansfälla? Det får väl bara lösa sig på något vis. Eller? Allting ordnar sig, tror jag i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Socrate

Hedervärd inställning du/ni har.

Vad i hela universum och bortom det, vara viktigare än våra barn ???????????????

De betyder allt och om man ger dem sin tid och sitt engagemang har man gjort allt man kan som förälder.

RESPEKT!

hälsar vännen Socrate

2009-01-22 @ 13:55:06
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Socrate

Talking about "sjuka barn" - Vår lille plutt som är lika gammal som din "snorvalp" (om uttrycket förlåtes just här, men han var ju snorig) har haft magont i ca 14 dagar, så illa att han gråtit i timmar varje kväll. Inget kul alls och läkarna har tvekat på diagnosen. I går fick vi beskedet att det var en parasitrackare vid namn "dientamöba fragilis" som ställt till det i hans tarm. Nu knaprar han antibiotika och mår bättre och OJ, vad vi mår bättre allihop! Märkligt vad man själv far illa när barnen har det jobbigt!



vännen Socrate

2009-01-23 @ 00:06:18
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0