Impetigo

Impetigo....visst är det ett vacker ord?
Impetigo har invaderat min näsa! Jag gillar inte impetigo!!! Det är ganska rött ska jag säga och svider som s*t*n! Speciellt när man tvättar med alsollösning och smörjer men sårsalvan........

Svinkoppor är ett annat namn.....låter ju inte så glamoröst kanske. De små söta barnen och har också haft små impetigo som nu är över och förbi. Min är STOOOOR och täcker halva snoken. Man är ju snygg som få.......Funderar allvarligt på att inte synas så mycket i morgon. Det är lite jobbigt när man pratar med någon och man märkar att de illstirrar på ens näsa...."jaaa" har man lust att säga "DEN ÄR JÄTTERÖD, I KNOW!!!!"
Barnen sjunger så fint till sin mamma:

"Mamma med röda mulen, hette en helt vanlig mor, som blivit röd om snoken.........."

Nä om inte status är bättre i morgonbitti så är det jobb hemifrån som gäller!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast om du säger: "Jag har fått Impetigo" blir man nästan lite avundsjuk. Det låter som en hedersam utmärkelse eller så.

2009-08-26 @ 18:10:23
Postat av: Fia

Det var jag som skrev nyss. Ibland raderas namn och adress medan man skriver kommentaren.

2009-08-26 @ 18:11:24
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Socrate

Säger bara en sak - DITO ! Alltså, jag har inte Impetigo men näsan är öm & illröd och jag har snutit ut minst 29 liter under en enda dag!

Var kommer allt ifrån?

Kan'te fatta vad de ska va bra för??? Att det rinner och rinner och rinner och rinner, vad har det för funktion? Mest att toa- och hushållspappersförsäljningen ska rusa i höjden, tror jag. Var i Eksjö idag oxå men skulle hämta sonen som opererat bort spik & skruv från låret, så det fanns ingen tid för att besöka gula huset.

Hoppas den där röa nosen försvinner snart.

Ja, alltså inte själva nosen men...// vännen Soc

2009-08-28 @ 02:27:31
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0