snart har vi dator.....

Vår dator har varit död länge och vi har använt en gammal häck hemma som i princip inte dög till nått. Den fick oss dessutom att bli mer än hälsosamt frustrerade över dess låååååångsamhet. Men tillslut tog vi oss i kragen och fick ur tummen......nu är datorn fixad. Vår riktiga dator är på plats igen. Dock utan virus-skydd som föroppningsvis ska fixas idag. Så skönt! Insåg också hur tyst vår dator är i jämförelse med monstret som vi kört med ett tag. Hur gott som helst att sätta sig vid datorn! Så nu finns det lite bättre möjligheter att hålla blogga något lite oftare......kanske....

I kväll är det yoga kväll igen. Längtar faktiskt! Har varit sååå duktigt och gjort min läxa. Jo vi fick läxa. Lite smidighetsövningar för att stretcha våra allt för korta muskler. Och så fick vi en liten närvarohetsövning också. Som ska göras i lugn och ro. I går stängde jag in mig i vårt minsta rum som används till tvätt-tork, strykning, symaskin o lite annat krafts. Men tror att dörren slets upp minst två gånger av barn som undrade: Vaaaad gör du mamma? Sen satte jag en lapp på dörren med vad god stör ej på. Då var en tvungen att öppna och fråga varför vi inte skulle störa......suck! Men sen, SEN blev det lugn. Skönt att vara närvarande! Även om det bara blir en liten stund.

Igår fick sonen och jag till en liten löprunda. Mysigt att vara ute och springa tillsammans även om sonen orkar prata MYCKET hela tiden. Jag är ju lite mer tyst av mig.....hehe. Eller hur Socrate? Efteråt var vi duktiga och körde styrketräning. Detta vad precis vad kroppen behövde igår efter en hel dags sittande och rätt mycket stress och press. Luften är så härlig under hösten. Näpp nu är det dags att ta tag i arbetet och njuta av dagen!

Skaffa er en bra torsdag!

Kommentarer
Postat av: christel

Du e så himla redig.. en riktig rediggreta som det heter på listerlandet;O)

2008-10-02 @ 20:52:16
URL: http://kottenliv.blogspot.com
Postat av: Borthy

Vad duktig du är med motionen! Man blir alltid så inspirerad av dig även om jag just nu är förkyld. Vad tycker du om boken? Jag tyckte den var kanon!

Hur går närvaroövningen till? Skulle gärna vilja ha ett tips. Kram

2008-10-03 @ 08:48:50
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Socrate

VA??? Var du lite mer tyst av dig??? Nu blir det snö redan i oktober och den kommer att ligga ända till juni!!! Nejdå.

Appropå den där lappen - du skulle skrivit "STÖR MEJ ALLT VAD NI KAN" så hade de inte gjort det alls. Du vet väl att förbud gör bara saker ännu mer spännande att göra.

Ser bara framför mej dina barn som öppnar dörren femtielva gånger för att fråga "VAFFÖR FÅR VI INTE STÖRA DEJ MAMMA?"

Ha en härlig hösthelg!



vännen Socrate

2008-10-03 @ 09:11:30
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Fia

Den typen av lappar väcker alltid stort intresse. Det är samma sak om det finns en skylt som det står "Nymålat" på. De allra flesta som passerar måste känna efter om det verkligen är nymålat eller ej.

2008-10-03 @ 18:58:14
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0