Dator

NU har vi dator hemma igen!!! Har dessutom lyckats installera virusskydd, brandvägg och föräldralås av något slag. Nu är datorn så jädrans säker så jag själv knappt kommer ut på internet...... kanske därför det heter föräldralås.....borde kanske ha hetat barn- och tonårslås.....

Idag har vi haft barnkalas ute i skogen. I ösregn och blåst.....hade några återbud i morse men de nästan alla barnen kom. Och trots det skruttiga vädret så hade vi en härlig stund.... glömde dock att fota så vi får minnas på det gamla viset utan bilder. Vi grillade korv och marshmallows (mååååånga marshmallows), åt varma bananer med choklad i, åt bullar, drack saft och lekte i skogen. Härligt att vara ute! Dessutom kan man ju äta hur mycket som helst bara för att man är ute! Klok mamma som jag är så hade jag packat många extra vantar och extra tröjor - för blöta blev vi. Och skitiga!

Nu ska jag ladda för lite vattengympa i kväll. Ska bli gott. Men en lååååååång bastu efter.

Kommentarer
Postat av: Socrate

Har även jag tampats med det där "föräldralåset" -

kom jutte nånstans - kopplade ur det ganska snart och lät sönerna surfa bäst de ville på både porr&våld&ond-bråd-död. NEJDÅ! ICKE ALLS! Men de där låsen gör tillvaron lite knepigare för de stoppar ju de mest sedesamma sajter med virktips, syltrecept mm.

Vad skogskalaset beträffar lät det ju helkul och det vet ju alla föräldrar att "skitiga barn är lyckligast" .

vännen Socrate

2008-10-06 @ 10:16:23
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Borthy

Vilken cool pch bra ide att ta ut kidsen på kalaset! Behövdes det några uppstyrda aktiviteter eller lekte de spontant? Mycket bra ide!

Skönt att er dator är på fötter igen eller vad det heter när den är frisk och hemma!

2008-10-06 @ 22:37:48
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0