veckan som gått

Återigen har dagarna rusat på. Men nu är min sista "hästvecka" på jobbet gjord och framöver så finns det betydligt mer luckor i almanackan! Skönt!

Av scrapbookeriet i tisdags blev det intet. Ledaren satt på ett försenat flyg......buhu! Hade verkligen laddad för detta. Nu fick det bli en raskpromenad i stället. Förhoppningsvis blir kursen veckan efter nästa. Den som väntar på nått gott........

I onsdags var jag på en av bygdens bättre restauranger. Ullinge! Mycke trevligt!!!! Var där med en styrelse jag sitter i för att planera kommande år. Och så åt vi också! Vi åt en 6 rätters middag. Och ALLT var så gott! Övriga restauranggäster undrade nog skarp vad vi pysslade med vid vårt bord för det suckades och stönades en hel del=)
Vi började med toast med rom, sen gick vi över till kräftstjärtssoppa där kräftstjärtarna var marinerade i konjak (aaaaahhhh), därefter serverades en liten syrlig sorbet kula som följdes av varmrätten.Jag hade valt röding som var stekt med nötter och serverades med spenat och en fantastisk sås! Sen gick vi över till efterrätter. Nummer 1 var friterad camembert med hjortron och friterad bladpersilja! Denna rätt åtnöjts med många suck och stön och himlande ögon!!! Wow!!!! Och till sista fick vi njuta av ett "litet" dessertfat med diverse olika små desserter på.

Det fanns hallonsorbet, pepparkaksglass, ostkaka, cheescake, någon ingefärs grej och allt var helt fantastiskt! Och otroligt trevlig hade vi också. Skrattade så tårarna rann emellanåt! Vilken härligt kväll!

I torsdag gjorde jag debut som vattengympaledare. Detta eftersom mannen, som är ordinarie på den posten, var på jobbkonferens i Stockholm, den andra ledaren jobbade, och tjejen som brukar hoppa in (min löparkompis) var på HV - Frölunda......och då fick det bli jag. Det var VARMT OCH SVETTIGT! Men kul. Fast jag fick rackans ont bak i vänster knä. Och det har inte riktigt gett sig än......

Igår jobbad jag hemifrån mestadelen av dagen. Lyxade till det med en riktigt långpromenad ut till Lövhult, vilket inte baksidan av vänster knä riktigt tyckte var vad det tänkt sig..... ska vila idag. De minsta barnen och jag var själv på kvällen så vi lyxade till det och gick på thailändsk restaurang. Där de söta barnen åt.....pommes frites och grillkorv......fast de smakade på kycklinggrillspett!

Idag funderar jag på om det inte ska bli lite lussebullebak......och så ska stakarna upp i fönstret och julgardinerna på plats.....

Kommentarer
Postat av: Borthy

Du måste vara dem mest engagerade person jag vet! Styrelser och träningar, maraton och..allt! Du är grym! Hur får du orken och energin att räcka till?

Maten lät inte helt fel...

2008-12-01 @ 06:27:50
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag ser att jag har missat att gratulera dig på födelsedagen, grattis i efterskott! Det verkar spännande med middagen du berättade om. Jag kan tänka mig att det är en kock som brinner för sitt jobb,som komponerar en sexrätters-meny.

2008-12-01 @ 19:43:31
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0