Kräminlägg...

Nu har jag tagit ett stort steg på krämmarknaden! Jag har köpt Dove summerglow! För er som inte tillhör Dove summerglow kretsen så här det en milt tonande hudkräm. Jag siktar alltså från att byta min blekrosa mot kanske i bästa fall lite beige..... Jag tillhör de blekare blekansiktena och tål inte solen över huvudtaget. Det är megamaxi solskyddsfaktor och kläder och skugga som gäller. Jag får en och annan fräkna och intar i bland lite rödbrun nyans som snabbt bleknar igen. Tror inte på att sola solarium när man tillhör de bleka blekansiktena..... kan inte vara bra ......eller så är det bara att jag tycker att det är dödsläskigt att ligga som en hamburgare (vit hamburgare...? finns det?) mellan två lysande bröd och bli genomasvett. Så nu tror jag stenhårt på Dove summerglow!

Imorgon bär det av till Göteborg och där ska åkas karusell och ätas karamell! Skolresa med de stor killarna! Så skönt det ska bli att byta en dag på jobbet mot att susa fram i Balder och kasta mig ner för höjdskräcken och uppskjut och annats skojsigt!

Och idag har jag sprungit igen=) Men bara lite - 7,5 km typ=) Nu är det bara 10 dagar kvar......

Kommentarer
Postat av: Socrate

Hördu du du! Inte är du ensam i båten eller på din sadel! Jag skrumpnar och förtvinar i solen, strax efter att jag antagit färgen av en kokt kräfta, för att sen bli kritvit igen. För mycket vilande bakom en sten i Blekinge har gjort sitt. Som vissa brukar säga "En albyl ser ut som en leverfläck på dej, Socrate". Så blir jag avis på dej som får åka Balder. har längtat efter den flera år och det var la attan om det inte skulle bli av i sommar...

Hoppas Gbg-dagen blir skön! tycker vännen Socrate

2008-05-20 @ 23:53:38
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Borthy

Hoppas nu haft det toppen i Gbg! Jag tillhör också de bleka, fräknigas skara men jag kommer nog aldrig på riktigt att acceptera det..
Lite då och då får jag för mig att leka lite hamburgare men det ger sällan något!
Skrattade så mycket när jag läste din kommentar hos mig i morse...och jag behövde verkligen det skrattet! Kram

2008-05-21 @ 22:11:38
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: britten

åka karusell och äta karamell ...låter underbart....

2008-05-22 @ 19:42:48
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: britten

åka karusell och äta karamell ...låter underbart....

2008-05-22 @ 19:43:09
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0